Topola

радпоници и лакшп женски радови ; а у вишим разредима редовно вежбање у најпотребнијпм радовима, с обзиром на потребе варошкога и сеоскога жнвота н на разлике у том погледу између мушкога п женскога пола. в) Овде се употребљавају аналитичко-генетички метод и диалошко-деиктични облик предавања, н то у главном онако као при учењу писања и цртања. г) Наставиа су средства овде; иосматрање радова у кући, у башти, у кухињи, у школској радионици; екскурсије у по.ве н посећавање разнпх радпоница и Фабрика; упознавање оруђа, за рад и вежбање у руковању истим; модели за рад; цртање и правњење планова и т. д. д) Поступак је при овој настави од прилике онакав, као код напред иоменутнх вештина: сваки се рад најире иокаже, па оида се аналпзује и 'разјасни; затим се на иово иокаже, како се врши, и онда ученици 'раде тако исто. У анализп треба најпре истаћи смер и корист дотичиога рада, да би се ученици више заинтересоеали за њега; а после треба утврдити ток самога рада. За време рада учите.в надзирава ученике п помаже им. За многе је радове потребна вештина цртања; зато она од чести претходи учењу рада, а од чести иде с њим упоредо. Овде је иајважније геометријско цртање. У основној се школи не уче стрлучни радови као такви, иего се даје оишта ириирема за њих, полаже се темељ за разне Физичке радове. У том

75