Topola

82

лакшега схватања п памћења, наставна се грађа дели на мање илп веће одсеке, који се ионављају појединце и у свези. Томе служе још; наслон на искуство и на раније знање ученпка, иоређење, логпчно везивање п увршћивање новога знања, п иримена тако стеченога знања. 3) По правилној употреби метод а п облика предавања, која се огледа поглавито у том, да ли је у ученика пробуђено јаче интересовање за предмет, и да ли им је дато довољно прилике за саморадњу. 4) По згодној употреби наставних средстава за разумевање п за памћење, за умење п за подстрекавање ученика на рад. Нарочито је потребно, да се очигледна средства унапред спреме п у згодно време добро употребе. Још је врло важно, да се пази на јасак п правилан говор. 5) По добром школском иоретку, који се за време предавања одржава поглавпто занимљивошћу самога предавања, честим ироиитивањем п оиомињањем. 6) По поузданом усивху , који ученици постигну тога часа. Овоме помаже прегледна, систематска реиетиција прп крају предавања. А да ли је успех трајан, то се може оценити после рада од више недеља илп месеца, па и после впше година. 7) По довољној вештипи наставниковој, која се оцењује према свима напред поменутим гледиштима, п још према томе: а) да ли је његово држање и кретање прпродно и слободно; б) да ли