Topola

83

су његови лшнири п навпке подесни за васпитнп рад; Bi да ли он предаје и одржава поредак одмереним тактом, без забуне и без прекидања, без плашње и без љутње; г) да ли у свом говору п раду има довољно живости , којом побуђује јачп пнтерес у ученпка; д) да ли воли ученике и школске послове, и да ли је одан учитељскоме позпву; ђ) да ли свесно и правилно иримењује педагошка начела п дидактичка правила. Према свему томе може се, на послетку, ценити сиособпост појединих лица за учитељску службу. Кад се наставник, или учитељски кандидат сирема. иисмепо за поједина предавања, онда се може прпдржавати напред поменутих гледишта. Ово важп п за заједничко критиковање предавања, која учитељскп приправници држе под надзором проФесора школскога рада п учитеља вежбаонпце учитељске школе.

25. Ходегетички и дисциплински поступак. Поступак при развијању осећања и воље у ученика основне школе налик је на родитељски начин васпитавања, нарочито у почетку, при прелазу деде од слободнога домаћега живота на ограничени школски ред и на тачно одређени и добро уређени школски р»ад, с мање или више иапрезања, труда и муке. Овде се употребљавају сви начини непосреднога васпптавања. Генегичким начином стварају се мало по мало чисто васпитне побуде за рад, које не леже ни у материјалним наградама нп у