Topola

88

рочито оне науке и вештине, које предаје у школи; јер он не сме заостатп иза сувременога развитка наука и вештпна. Због тога је корпсно, да учптељ учествује у учитељским дружинама п у курсовима за иродужно образовање учитеља, и да походп изложбе школских ствари; п зато је потребно, да он пратн нарочито иедагошке листове, да проучава педагошке сиисе, п да, по могућности, суделује у школској књижевности. Учитељев је рад п положај такав, да он може битп углед својој околинп у иатриотским, националним, економпим п другпм опште-кориснпм подузећима. Он може суделовати при оснпвању п одржавању месне читаонпце, књнжнице, певачке дружине, земљорадничкога удружења, Друштва за просвећпвање српскога народа, Српске Књпжевне Задруге, Друштва Светога Саве, Друштва Краљ Дечапскп и т. д. Његов иородични п zpaђански живот треба такође да буде иримеран; с тога се он не сме одавати страстпма, које би понижавале његов углед пред ученицима и пред грађанпма, те бп, услед тога, његов рад у таквом месту био безуспешан п немогућан.

11. ВИШЕ ОСИОВНЕ ШКОЛЕ. 27. Више су основне школе; грађанска школа, продужна школа, и велика народна школа. 1) Грађанска. школа има псте задатке као и основна школа, само су захтеви у њој мало по-