Topola

89

јачани, с обзиром на дуже трајање учења, на подељеност разреда и на стручну поделу предмета међу наставницима. Она треба да даје ниже и више основно образовање оним младим грађанима нарочпто варошанима], који не прелазе у друге школе, него, после свршене грађанске школе, иду на занат, плп у трговину, или на други какав посао, којп одмах практично изучавају; а мање има таквих ученика, који претходно уче још и неку стручну школу, н. пр. занатлијску школу, или трговачку школу. Учење у грађанској шко.ш траје обично осам или девет годпна |од 7. до 15. године живота). У нижим разредима ради у сваком разреду по један учитељ; а у вишпм разредима предају учитељи предмете по струкама, као у средњој школи. У наставном погледу, виши разреди грађанске школе одговарају нижим разредима обичне реалке. Наставни су предмети исти као у основиој школи, само се впше пази на иракгичну примену неких предмета на заиатске, трговинске и друге радње. Ово важи нарочито за јестаственицу, Физику, хемију, рачуницу, геометрију, геограФију, цртање. За наше је прилике потребно, да се у грађапској школи учи још и пе.мамки језик. Постуиак је при предавањима од чести као у основној школи, а од чести као у нижој средњој школи; ово последње важи нарочито за учење немачкога језика. А ходегетичко-дисциплпнски је поступак исти као у основној школи.