Učitelj

244

Зар неби резултат тога било: стално |

· намргођено расположење, и с једне и.

с друге стране ' Међутим, у самој ствари, у последњим годинама употребљују се баш такви методи. Отад, који дечка бије за то, што је сестри изломио неку играчку, а затим сам купи исту играчку, ради у самој ствари то исто: он на правога кривца набаца вештачку казну, а природну казну прима на се; на тај "начин, он раздражује осећања, како своја тако и свог сина. Да је друкчије радио, он би мање злобе узбудио. Да. је он рекао дечку, да нова играчка

мора бити купљена његовим сопственим новцима, које треба да чува док не скупи потребну суму, обе стране биле би мање раздражене, пошто би дечко у долазећим непријатностима видио сасвим праведан резултат своје радње. Једном речју, дисциплина природне реакције мање накази природу, прво с тога, што се у њој јасно огледа чиста, справедљивост, и друго с тога, што

| она у већини случајева лично роди| тељско мешање замењује безличним ме-

шањем природе.

(НАСТАВИЋЕ СЕ)

Неколико речи о школама у источном крају Србије.

(СВРШЕТАК)

„Дневник обучавања влашке деце у школи Н. Н. за сви дванајест (%) месеци од 1 Октомбра 1870 год. (тако је забележено).

1. Овтомбра ПРЕ ПОДНЕ.

Данас сам показао деци, како се. српеки каже: око, рука и нога.

Казао сам им, како сваки човек има: два ока, две руке и две ноге; п показао сам им, које је десно око, а које је лево; која је десна рука а која је лева.

| |

ПОСЛЕ ПОДНЕ Повторио сам све, што сам им тога дана пре подне говорио, и казао сам им, шта се зове тело човечије, од чега је састављено и кога је створио. Казао сам им, шта се зове: глава, коса, нос, уста, зуби.

2. Октомбра ПРЕ ПОДНЕ. | Џовторио сам све јучерање речи од |

од гвожђа.“

пре и после подне, и она су научила да кажу: Тело човечије састављено је

| од костију м меса; њега је Бог ство| рио. (1')

Учио сам децу даље да кажу: ја

имам 2 ока. Ово је десно, ово је лево

око; ја имам две руке ово је десна, а ово је лева рука. Ово су ми очи, ово

| уши, ово коса, ово уста и т. д. пока-

зујући руком шта говоре.

После подне тога дана.

Показао сам им столицу, на којој седим, и она су учила да кажу овако; „Столица је начињена од дрвета.“ Данас сам им показао један нож, и она су научила да кажу: „Нож је начињен

На крају часа повторио сам, што су учила јуче и данас. 3. Октомбра. ПРЕ ПОДНЕ. Повторио сам са. децом све што су