Učitelj

598

писима (међутим таблицу свачију може

још важније, на прописима се деца не могу тако лако поправљати у писању, као на таблицама. И с тога у први мах, док се не науче сва слова, писање треба да буде на таблицама. Греши онај који мисли, да се овим без нужде праве два посла. Као што већ једном рекох, боље је нека буде и више посла, само да се дође до резултата који се тражи.

Али, ма да треба отпочети писање на таблицама, опет не треба на таблицама оставити до другог полгођа. Довољно је да се деца обуче писању на таблицама толико, колико да могу боље владати пером, и да знају сва слова. После тога већ губе вољу на таблице.

деци и таблице миле,

Можда ће ко помислити, да ће то исто обележити учитељ). А после, што је.

бити и с прописима. Али има нешто, што задржава од тога. При писању Пером деца могу ово да дотерују и красе, а на таблицама сето не може, јер крижуља није тако гипка, као перо. Али, поред свега тога, у почетку су нарочито код вешта учитеља.

Ја сам у овој школи децу наследила, у Октобру, од једног вредног учитеља. Одмах сам почела писањем слова на прописима, Али при редовним приликама, ја сам увек зато, да се писање почиње правим и кривим цртама на таблицама. Разлози су, мислим, толико очигледни, да није потребно више говорити о томе. —

Једна учитељка.

и

Нешто о министарским расписима.

Овде би, без сумње, било умесно прого- | да преписују грешећи, кад могу да штам=

ворити коју реч о користи, коју имамо од штампе, но по што је то опште позната ствар, то пређимо на саму ствар.

Познато је, да је штампа мати напретка људског. Из брака човекове свести са штампом — родио се је овако брзи напредак у свим гранама људског живота и људских · потреба, — Штампа као мати, по самој свдјој нежној материнској љубави ставља свом чеду на расположењу своја прса пуна хране. Она га мами да се њом користи. С тога је непаметан сваки онај човек, који се не уме користити откривеним благом. — да што да идем пешке кад имам кола! да што да јашим магаре кад ми је хат на расположењу > — За што да се возам на двоколицама, па да црева избљујем од потреса, кад могу да се најпријатније љуљушкам у дивним, савременим каруцама 2

Хоћу рећи, за шта да пишем и други

пам па да сваки без двоумљења зна баш оно, што ја тоћу, и што сам написао

| (наштампао) > — Хајдмо на пример. У Ок-

тобру месецу добили смо у рукопису распис г, министра просвете о штампаним формуларима за администрацију у основној школи. На крају расписа. стоји: „Ова наредба одмах ће се саопштити на потпис свима учитељима, и учитељкама и наредити да је препишу од речи до речи у књигу наредаба своје школе“. — И ми смо је без одлагања преписали од речи до речи. — У истом распису у почетку стоји: министарство просвете и црквених послова ПБр. 5.975, 2 Августа у Нишу“. — И то је тако написано.

Не прође много, а нама дође до руку 17, седамнајеста свеска „Просветног Гласника“. — У истој је штампан горе поменути распис, али на крају расписа стоји: „ШБр. 5.975, 20 Августа у Београду,.