Učitelj

убитачно обављају. Морамо признати да ваљаност не зависи од голог знања, п да испити не показују његову способност прецизно и у чему је. Још тежење наше нака је управљено и нато, да се метода некојих предмета поправи, облакша, а особито за наставу из језика.

Др. Кисерштајн. Претовареност заиста постоји, јер ту заразу износе и тврде и саме власти из: Пруске, Саксонске Хесена, Елсаса-Лотрингије и др. Највеће зло долази отуда, што се прецењује знање, па се у настави ч сувилње

претерује на штету ошшт. образовања.

ч телесног развића. Да се зло отклони: живља промена у настави; напретке

наука и у школи завести, из ВИиШИХ

девојач. школа избацити један језик и домаће задатке свести на најразумнију меру.

Г. Ноак. Не слажем се с тезама предавачевим. С гледишта, предговорника, да претовареност постоји у млогим школама предлажем скупштини следеће:

1. ЛПретовареност фактички постоји у млогим колама.

2. Треба да је задатак нема. учитељима : да све путе изнађу и сва средства примене, да се зло лечи-третовареност отклања.

8. Веће старање да се обрати ч на негу тела, него што то до сада беше.

· +. На овоме да поради не само ова

" скуплтина него ц следеће и све колегије

учитељске.

(Према стању ствари ово је било нешто најбоље и најрадикалније, но да видимо шта се урадило.)

— (Ево, „дижу се сикире сада“).

|

о

Инспектор школа Бакхауз. Жели, да г. Ноак тачније одреди, које су то школе претоварене, народне (основне) или више“ — Износи предлог: Да се скупштина изјасни за тезе г. Креднера.

— (Није чуо, шта је Ноак свој ступштини и гласно и писмено предложио; а после, знате, инепектор школа семинар директору !)

Један говорник карактерише претовареност као „пламтећу“ и за више школе. Тражи да школа прва и са своје стране полечи.

Г. Куч. Не знам млого казати о третоварености, но то знам, да се „преса“ за ово питање није толико раздрекала, ми можда, о томе данас неби ни дебатовали. — (Напомиње, да би за школу и учитеља био бламаж то тражити.) — Ваља, при решавању овог питања, и те околности угети у обзир, да је цело наше данашње васпитање друкчије постало. Наша је младеж врло разњежена и она више пати од „Ађзраппппо-а него од претоварености наставом. — (Но ево, сада ће преседништво „пресећи ка сикиром на пању“.) |

Преседник 1. „Г. да се дебата, о овом питању не би даље развијала, то да пређемо на одлуку! — (Пауза у скупштини.) — „А ево и време је (3 сата по по дне) да закључимо! Хтео рећи: НИ МО

— „Зећ а зећј а !“ захори се.

Скуплатина се изјасни за тезе 2. семинар директора Креднера. Кривица сва на кућу и највише на домаће задатке.

На томе је свршена прва седница.