Učitelj

дете најпре позва човека, и све а вечијег теда, па му то служи као основ ва, познавање других људир Зар се дете не упознаје у својој околини са животињама, | биљкама, минералима 2 А где научи шта је соба, авлија, пијаца, улица, брежуљак, поток, река итд. те најелементарније појмове Р Где научи бројање 2 Где сазнаје шта, је лепо, лепше, корисно и штетно 2 — Све у својој најближој околини. Зато је | дитељска дужност да на све ово пазе,

би хармонћски васпитавали. Међутим ако,

се поступа онако једнострано, као што лисад вели, онда би нам деца била без знаИ осећања, воље и рада. 5 4) Добро т зло — право нетраво. Фе. имамо да приметимо, да изрека : „Не чини. другом ово што ниси рад да ти други учини ...“ није народна већ Христова. Жли и ако је она тачна ипак није довољно само њу показати деци и родитељима, и навести неколико примера како родитељи купују одело и друге потребе друговима и другарицама њихових ученика и ученица, већ је

А бј зе

- -вужно ;

·почем се: пише родитељима, да се пдеде на примерима покаже деци: шта је добро, шта зло, шта ди право а шта неправо. Поред овога требало је казати начин како ће родитељи да поступају при то-

. Ме. Осим свега. овога, писал стоји на по-

грешном земљишту. кад вели, да сена ове врлине срца навикавајутек у друштву са

друговима својим. Међутим прво друштво које.

„дете упознаје, јесте породица. Ту дете ВИДИ. како. | чланови породице живе у споразуму, како се заједнички помажу у болести, и како заједнички раде: дознаје још да његова породица живи у свези са

Другом — суседном породицом. Дакле, у

својој кући треба да виде искреност, верност, поштовање, љубав ит. д. међу чла-

_новима.,. на ће онда лако увидети шта, је

право, добро, Зло и. „неправо. Ето то је природни пут у васпитању. На тој се осно- _ ви зида све па зато се с правом вели:

„Правилан | породични кивот најважнија је школа детиња,“

(СВРШИЋЕ СЕ.)

ФЕ не = ан 9 Признавање учитељскаг рада. — Мавноћ

градско веће у Љубљани у својој свушшти- | ни од 29. Маја ове г. закључило је једногласно, да се ш 'олском управитељу А. Пра-_ протнику поводом његовог 25-тогодишњел

т“ ђанство Љубљанскога града без такса. Даље

је решено, да се јубиланту повиси годишњи службени додатак од 1009 на 200 Фо-

_рината, и да му се још изда. почасна, на- града од 200 Фор. за опорављање његовог

службовања у месној народној школи, у | у служби. порушеног здравља.

име признања за његов рад,

подари гра- |

„И, Л.“

САДРЖАЈ К“

Говор, којим јЕ Н. Поповив, УЧИТЕЉ, ОТВОРИО (НАСТАВАК) кући (НАСТАВА) - 0 БИЉУ У Опште (ПРЕДАВАЊЕ) | ПИСМА 0 кући и шкоди (НАСТАВАК) — БЕЛЕШКЕ.

а . » ЉАН а ; 5

— Пеихолошко-Физиолошки основи васпита:

а

Еау

7