Učitelj

на

ХИП. Гимнастика.

Ове остаје по програму с примедбом : да је збор мњења, да се предавања на. справама не могу вршити пошто их нема сада. у основним школама,

ХШЛ. Женски рад.

У [. разреду. Плетење с двема, иглама ; изучавање промољака на игли, прави и обрнути промољци, промољци у линију и спајање правих промољака.

У П. разреду. Плетење дечијих чарапа; изучавање делова на чарапама, уплетање пете, спарње трију промољака плетење узорака са обрнутим правим и у ланцу дромољцима. У Ш. разреду. Плетење чарапа великих мушких и женских ; изучавање шупљих промољака и плетење чараша са шупљим промољцима; плетење реклица са рукавима,

п плетење марама, покривача, плетење с вуницом и спушгањо промољака с игле.

ТУ. разреду. Шлетење с кувицом: промаљање, изучавање тврдих обичних промољака, изучавање простих са навијутцима и с двојним навијутцима ступчића; бод с преда, мав с ребара и у ланцу; наметање у почетку и крају реда, почињање квадрата са једне основне линије, из једног целог и из средине. Промаљање узорака јастучића, уметака, чипака капица и покривача. Шарени вез с вуницом : Изучавање кретића и полукрстића; израђивање подвезица, јастука, папучица и ципела.

Овај рад збора поднет је г, министру просвете, да га за ову школску годину одобри. Ако буде каквих примелдаба од стране

министарства, саолштиће се у овоме листу.

Учитељ — ревизор.

(О ревизији у топличком округу.)

(СВРШЕТАК.)

да похвалу је такође што наш ре“ визор после испита није жалио времена пролустити и проћи критички рад наставника према својим назорима.

Имали бисмо само овде да приметимо, да је критика рада наставникова мо гла и требала да буде далеко опширнија. То би од ревизора-учитеља могли с правом захтевати.

Поред овог ревизор је требао такође изјавити наставницима све њихове погрешке, које су се на самом испиту приметиле. Тако нпр. код једног наставника, (у Прокупљу) биле су ове погрешке : викање кад ђак хоће што да каже, разни погрешни начини за одбијање детета кад што не зна, неодређена питања, упадање детету у реч или

кад ми . о постављеном питању и ходање при питању; код другог, погрешно обележавање граница појединих замаља, постављање многих питања ме-. сто једног, постављање питања за разумевање задатка, пошто је тражен резултат, повторавање дечијих одговора; код трећег, погрешно рађење рачунских задатака, чињене су неке граматичке

погрешке, прекидање ђака у говору итд.

Оваке прилике може бити ревизор није могао ни приметити, пошто је врло често морао да загледа упис. протокол, записник рада, осуства, ствари, кажњених ученика итд. Ми држимо да би боље било прегледање ових ствари да остане за после, пошто се деца испитају а пре давања оцене, јер онако отежава,