Učitelj
тељ би могао одморити своја и онако заморена плућа празником, а наредбодавац може рећи, да он иде у цркву. Ми ово спомињемо нарочито с тога, што знамо, да ће се у скоро морати издати нарочите наредбе о идењу у цркву. Да не бисмо отезали разговор о овоме питању, који је и преко наше воље изашао подуњи, ми ћемо да изнесемо, како би најзгодније било прописати наредбу о идењу у цреву.
Зна се већ, којим путем морају проћи оваква правила. Главни просветни · Савет мораће их претрести и усвојити. Верујући, да Савет потпуно разуме све тегобе, са којима се бори школа и учитељ, ми се надамо, да ће он унети у правила о идењу у цркву све могуће олакшице. Знајући, да јен т. министар вољан, да се са решењем саветским сагласи, ми се унапред надамо, да ће правила бити што је могуће правичнија.
Што се нас тиче, ми бисмо предложили ову основу:
1. Где је више свештеника при некој цркви (као у варошима), ту учитељи иду у цркву само на службу.
5
учитеља, онда они иду редом по двојица у цреву. Један од њих помаже за певницом, а један одржава ред над децом.
3. Ако је више свештеника, а учитељ један, онда учитељ иде на вечерњу само у свечане дане, а на службу свакад.
4. Најутрењу учитељи не иду никад.
Сад што се тиче идења деце у дркву, то је лака ствар. Нема, сумње, да већ сваки зна, да деца млађих разреда треба да иду што ређе у дркву. Исто тако сваки већ зна, да децу не треба приморавати да иду у цркву, ако је црква удаљена пола сахата или више, већ да за тај случај треба од редити само неке дане итд. итд.
Ми појмимо да је ова ствар, 0 којој пишемо, врло озбиљна. Али појимајући озбиљност саме ствари, ми се надамо, да ће је и г. министар просвете и Просветни Савет са свом збиљом проучити и претрести. Осем тога надамо се, да ће учинити еве што се може по закону, да школа не трпи ради цркве никакве тегобе. Са овом надом завршујемо наш чланак, а кад се пропи-
! шу правила о идењу у цреву, ми ћемо
9. Ако је у таквим местима више и | рећи коју реч.
Нови наставни план и програми за. основну школу.
Ових дана изашло је на дневни ред у Главном Просветном Савету једно врло важно питање. То питање је : нови наставни план и програми паставниг предмета за нижу и вилиџ основну школу.
| | | |
| _ Познато је већ да је на основу но| вог закона о основним школама требало прописати нов наставни плани нове паставне програме за основну школу, нижу и вишу. Услед тога ми| нистарство просвете некако још у ме-