Učitelj
стетвује месни одбор школски. Без њега или бар без његова два члана, нећете испит отпочињати, а дотичним властима већ је наређено да одборници следују позиву чим им се јави за ваш долазак. Ако би се десило да о свом доласку не затечете код школе ни једног члана школског одбора, или да не бисте никога од њих на време могли добавити, држаћете испит без њих, но у присуству два грађанина које у месту, у коме је школа, могосте добавити ; 0 томе ћете написати протокол, потписати с добављевим грађанима и предати најближој државној власти, да она казни оне који буду криви за таку неуредност. (О обзиром на закон о надзиравању школа и на закон о учитељским платама , нећете оставити ни на који начин ни једну школу не прегледану, почем се то не може доцније ни чим накнадити, а такав се поступак не би дао ни чим ни оправдати.
ш
Испитивање ученика вршиће се овако : Ви одређујете ред, којим ће тећи полагање испита, из појединих наставних предмета, а тако исто ви ћете сами прозивати и ученике који ће се пропитивати. Докле ви не нађете за потребно да прововете другог ученика, дотле наставник не сме управљати питања на друге ученике, изузимајући ређе случајеве, кад се наиђе на ученика, који није у стању никака одтовора да да.
Ученике ће испитивати сам учитељ. Ви сте пак власни да пре прозива сваког или извесног броја ученика одредите учитељу из којих ће партија појединих наставних предмета ученике испити-
вати. Исто тако власни сте, да, згодним начином, дајете правац наставниковим питањима. Ово ћете у осталом чинити онда кад приметите да наставник намерно бира лакше ствари за пропитивање, а изоставља теже и важније, да се повраћа на партије које су већ једном пропитане, да се сувише задржава код незнатнијих и лакших делова, да му ученици одговарају речима из књига или. из онога што им је наставник диктовао, да су питања наставникова, у опште нетачна и неодређена ит. Д. у последњем случају власни сте предузети у своје руке свеколико пропитивање ученика из појединих наставних предмета, нарочито ако бисте приметили да наставник није вољан или кадар да промени начин свога пропитивања. При прозивању павићете да подједнако долазе на ред и бољи и слабији ученици, управљајући се при том по годишњим оценама које је наставник. из сваког предаваног предмета за сваког ученика назначио. Исто тако пазићете да сваки ученик буде приближно подједнако из извесног броја наставних предмета питан, те да се не дешава да по неки ученици, било слабији било ваљанији, буду из више предмета но. остали пропитивани. При испитивању из сваког наставног предмета нека вам служи као мерило: да бар половина присутвих ученика буде прозвана, пропитана и оцењена из сваког предмета који је у ком разреду предаван. ; Правилима о шревођењу ученика из млађи разреда у старије од 24. Фебруара ове године. ПБр. 1948, од којих вам се у нрилогу у. шаље један примерак на увиђај, прописано је са