Učitelj

505 дељено или подељено на!“ Читајте га сваки ' дна над другом. Напишите пуну таблу! редом ! Тако. | Тако. Избришите ! Напишите само један Прочитајте ово: 41! 8:8! 21! 2:2! :2! | такав анак! Како се чита тај знак > Кажи

П 1967 ЕРИ ти! Ти! Ти! Запамтите га добро! Читајте ! 14+31241!4—81!3—2! 2х 2! Како је име знаку --Р Како је опет име 1х8! #2121: "| овоме знаку—2 А како овоме х > Како

т . 5

„Како пишу велики људи при рачуну ,и | се чита овај знак: Р А како => За то што

„још,“ „више“ А како пишу „мање“ Ка24 Ја ; ко оно пишу „путар“ А како опет „поде- | и зову се рачунски знаци. Како се зову 9«

љено или раздељено на: ови знаци > За што 2

Али, децо, ми кад кажемо 3--1, ми зна- _ Читајте: 14-8—4 1! 2—1=-11 ох2==4] мо да то "чини 4.Исто тако кад кажемо 3—9 знамо да то чини 1. Кад кажемо 2 2 знамо, да то чини., а кад опет кажемо

се ови знаци употребљују при рачунима и

9:2—41! — Остало што има о овим знацима допунити доцније, кад деца већ у велико почну израђивати писмене задатке.

3:8 знамо да чини један; — за то при ра-

чуну има још један пети знак коме је име По Видеману израдио „чини“ а пише се овако: = Шта је овор Лет. А. МУКИЋ Две положене цртице. Како стојер — Је- УЧИТЕЉ

ОДГОВОР

на критику »„Поука о васпитавању деце у родижљској кући“.

Г. Ј., „на молбу редакције „Учитељеве“, се само васпитавање „упростило“ , кад а у недостатку Другога материјала“, лао би се избрисали морални и естетички праје да се штампа у „Учитељу“ његова кри- " вац васпитања ! А колико бин се тек олактика на моју књигу под горњим насловом. шало васпитавање у том случају, кад би

Знајући, да то пише један наш „мљади се васпшмтна дисциплина, са свима оним докњижевник“ (в. 21 бр. „У.“), који је за | садним средствима, као што су н. пр. закратко време од године дана расправљао бр:не и опомене, надзори и казне, — кад неколико најтежих научних питања, ја сам би се дисциплина третворила у „неизмерну пажљиво пратио ту критику, која је изла- љубав и оданост демо према оцу и мајци“, зила у „У.“ месеца априла, маја, јуна, ју- | према учитељима и професорима ! ла, августа и септембра о г,и жељно сам —тг. # је, истина , својом завршном притражио, да ли ћу наћи што год ново, ка- | мелбом, ослободио мене „олагонаклоно“ ол кву нову истину или нов систем. И допста, ни- | одговора на његову критику; али нека ми сам се преварио: пашао сам у тој крити- | лопусти, да му мало помогнем. да се њеди повише педагошких новина, које су ме | гове нове илеје не би изгубиле у жагору изненадиле ; нашао сам нешто, што ја ни | међу читалачком публиком, као што се гуод најславнијих немачких педагога нисам бе нека ФилосоФирања „младог ењижевмогао сазнати, и ако сам их пуне 4 годи- ника“ код „нечиталачке публике“. У исто

| |

не слушао и запиткивао о свакојаким, круп- | време рад бих да покажем, колико објекним и ситним педагошким стварима; — а | тивности има у критици и колико савеето, г. Ј. откри и пронађе неке нове „ис- , сности има у г. критичара, какве су побутине“, и ако није ни код једног признатог | де руководиле овога, п какав му је начин педагога у Немачкој учио педагогику .. | оцењивања.

Те „истине“ биле би од великог замашаја, | Прочитав у свези целу критику, нашао

замо кад би биле — истине. Та колико би | сам у њој више од 110 којекаквих приме-