Učitelj
ан
6). Крижуље да су вавек дугачке ; писање е парчадима ваља на свагда
забранити, а да се парчад не би ба-
цала, а тиме правила штета, треба. деци показати да се парчад могу увући у друга шупља дрвца, или у гушчије перо, које ће бити толико исто дугачко колико је била и крижуља док је цела. Ово се тражи с тога, што писање с парчадима не иде никако на руку лепом писању нити правилном држању прстију, а ово је врло потребно и нужно за лепо и правилно писање. Осим овога потребно је да су дечије крижуље увек заоштрене како ће се моћи њима повлачити танке споредне и главне дебеле црте. Ако се на ово не пази онда се деца не могу никад навићи на Финоћу која је нужна при овој настави,. већ ће деца свагда повлачити дебеле црте и онде где треба да су танке, косе или положене.
Да би почетници знали како ће и чиме заоштравати своје крижуље, ту је дужан наставник да им бар неколико пута покаже. А да ли су ученици извршили свој задатак како треба, ваља учитељ да има свагда по један екземплар, који ће показивати деци за углед.
в). Сунђер. Сваки ученик био он из вароши или села треба одмах, чим набави таблицу и крижуљу, да набави и парче сунђера, које ће привезати дугачким канапом за своју таблицу. Од колике је потребе да сваки ученик има парче сунђера то нећемо ни доказивати, само ћемо напоменути ону непристојност у школама, у којима сео овоме не води брига, кад се заповеди да се таблице избришу, а оно сва деца пљују на таблице и руком размазују
по свој таблици. И за ово средство дужан је наставник да покаже ученицима својим како ће га чувати, квасити, цедити, и како ће њиме брисати своје таблице.
Кад се овако овај дечији материјал доведе у ред, како горе рекосмо, онда, ваља отпочети рад. Али пре по што се отпочне рад ваља деци показати како ваља седети и држати таблице при писању, а како ли пак крижуље. Ја о овоме нећу ни једне исписати, но ћу само замолити читаоце да прочитају у „Учитељ“-у, у 1. год. стр. 809 чланаб: „Хигијена у основној школи.“
9. Школски материјал. Поред ових дечијих потреба, оваквог реда и рада и у школи мора бити средстава, која ће помагати настави писања. да то свака школа мора имати:
а). Таблу. Школска табла мора бити лепо обојена и онако исто ипшартана као што смо о томе вазали кад смо говорили о таблицама.
- И школску таблу учитељ мора увек да одржава у реду, и свагда да је чиста како би деци служила 4 углед да тако и своје таблице одржавају. 10 најбоље може сваки наставник постићи кад у својој школи нареди да сваког дана по један ученик дежура, који ће пазити да је сто чист, табла из-. брисана а креда спремљена. Ово све може да врши и послужитељ, али ће се више пута десити да одређену му дужност или занемари или је неће на, време извршивати, па с тога неће бити табла ни углед деци. За то је боље оно прво, јер ће онда школска табла и све друго бити у реду.
6). Креде. И креда, која је спремљена за повлачење црта на табли, или