Učitelj
ЊЕ
раде предмете оних разреда у које су ученици преведени.
Оним, што су ученици четвртог разреда при крају ове године преведени по оценама и отпуштени ослобођен је наставник | разреда по варошима и варошицама, а и наставоици по селима, да могу одмах у почетку школске године уписати нове ученике у први разред и с њима отпочети рад редовно.
4. Испити у основним школама отпочеће 25 јуна и трајати до краја истог месеца. По варошима ће распоред испита направити учитељско веће и одредиће наставнике — наставнице — који
ће председавати на испитима у поједи-
ним разредима. По селима ће дан испита одредити учитељ у договору са, школеким одбором. И у селима иу варошима испиту ће присуствовати школски одбор, или најмање два члана школског одбора.
"<-> _-
5. Оцене, које ученици добију на испиту важиће им као оцене за месец јуни и срачунаће се са осталим месечним оценама. Те оцене бележиће у прозивницу у варошима учитељ који председава у договору са разредним учитељем. У селима оцене ће давати сам учитељ.
6. Где се год докаже да је учитељ кварто п мењао месечне оцене на штету ученика, сматраће се као Фалзификат и учичељ ће бити најстрожије кажњен.
Ово је наше мишљење о превођењу ученика у стараје разреде за ову ванредну школску годину. Какве ће наредбе у овом погледу издати г. министар просвете ми не знамо.
Сматрали смо да је дужност учитељева да о овоме важном питању проговори коју реч. И ето ми смо рекли што смо умели и имали. Је ли све умесно —- не знамо.
ОСНОВНА ШКОЛА И ЊЕНА ЗАДАЋА
по руском
М. М. ЛРОТИЋА
1:
Расмотрив у прошломе чланку, да се способност човекова, као природног створа, за умно развиће губи, кржљави и да је мало по мало нестаје услед недостатака, једноликости и непоступности спољних упечатака; и доказав, даље, да у друштву, у коме већина таквих чланова живе, нема никаквог благостања и напретка, — на реду је да се запитамо: могу ли се каквим год срествима, којим
год путем извести такви људи из тог
њиовог неразвијеног стања, и побудити у њима разумно-наравствену делателност '
Ми одма смело одговарамо са да. Али каквим срествима'% Којим путем ' Може ли се то постићи н. пр. помоћу равних административних, економских, финансиеких и других сличних мера и и установа ' Заиста не. Све такве мере биће у опште далеко од појимања народа ; ове мере могу имати благодетног утицаја — ако извођење њиово буде правилно — на делателност, која се већ јавила, могу помагати, пооштравати