Učitelj
285
Коста Петровић. Мислим да треба да се говори још о томе у ком ће разреду бити учебника и какви ће они бити, а у ком они не требају. (Чује се: мало одмора).
Председник. Пре но што се допесе одлука — дајем У“, часа олмора.
(Настаје одмор) (После одмора)
Председник. Молим вас господо да говори само онај, ко добија реч, како би се могао ред да одржава. Према говору свију који су говорили о учебницима у основној школи, ја држим да ова скупштина треба да донесе једну резолуцију : „Трећа учитељска скупштина мисли да су учебници 34, основну школу, а с погледом на данашњу организацију основних школа, потребни и то у Ти П разр. само буквар и читанка, а у Ши ЈУ и остали, Прима ли скупштина ову резолуцију. Вичу прима и не прима. |
Михаило Шротић. Ја мислим да је та резолуција рђава и да треба да јој се још ово дода колико ће учебници да буду од користи, јер у моме говору имао сам вазда на уму и учитеља.
Председник. Ја мислим господо да се овде не треба да пази на учитеља, јер сваки који је учитељ тај је добио своје право. Свака резолуција треба да има на уму само учебнике.
Никола Мусулин. Овде није реч о успеху него је реч о учебницима. Учебници су потребни; корист њихова зависи од онога који их употребљава. Ја мислим да је ова револуција обухватила све.
Јован Д. Јовановић. Мени се чини кад би се из овог двога саставило треће да би се дошло до добре резолуције, с тим да се дода још да су у Ги П разреду са свим непотребни.
Никола Стојановић. Молим вас господо ја имам да приметим односно овога, да је још од прошле скупштине остало да се реши у начелу о учебницима. Истина, да ово питање стоји у вези и с тим какви треба да су учебници но то би питање требало претходно да иде у одбор па онда
.
се изнесе на дневни ред. Ја мислим да би тај предлог имао места онда кад се говори
'о реорганизацији основних школа.
Урош Благојевић. Ми смо решлли у начелу о учебпицима. Који су написани на основу педагошких начела они се могу употребити. Какви ће ти учебници бити добри или рђави ја то разликујем. Ја мислим да се резолуција односи на добре учебнике
Председник. Из говора говорника види се да у Ги 1 разреду учебници нису потребни, а то је овом резолуцијом и обухваћено. Грујица Протић. Мислим да би се из резолуције требало да изостави „осим буквара и читанке“ јер то нису учебници већ учила. И то опет да не остану сви учебници, већ они који су преко потребни. На пр. за извеспе предмете нема потребе да се пишу учебпици: за рачун и јестаственицу. За земљопис и историју неопходно су потребни.
Митамло Протић. Мени се чини ла се омашило главно питање. Питање је било начелно и оно остаје начелно, добре стране учебника, са свим остају на страну.
Никола Стојановић. Мноти од говорника мешају појмове учебник и учило и веле да је то једно исто. То не стоји. Учебник је оно из чега се учи, а учило је наставно срество за очигледну наставу. Учебник и учило ја не узимам да је једно исто. Учебник је и читанка и буквар. Ја сам питао г. Бакића и он ми јеобјаснио даје учило хрватска, реч. Учило је паставно средство а наставно средство је и књига, према томе
_п она се кад кад рачуна у учило. Али
овде је говор о књигама, а не училима. Ако би смо избацили учебнике из | разреда, значи да би смо избацили и буквар и читанку и онда нема писмености. Требало да се каже у [ разреду да остане буквар или да се у брквару нарочито обухвати и оно што је у зчитанци. За други разред да остане читанка, а у осталим раз. учебници. Коста Петровић. Неки сматрају де читанка није учебник а то за то што се не учи на памет. Кад сам у свом говору г0ворио за учебнике ја сам имао на уму да