Učitelj

користити нашом наставом и ми ћемо уживати у срећи кад их видимо како

брзо напредују на путу прогреса.

Вредном учитељу радости су тако чида он не

сте, мисли тако утешљиве,

познаје ни једну мисао која би му доказивала даје његов племенити посао то исто што и сваки други најамнички род.

Мотиецк дДев тазбћијепт8 ртипашев, % 17.

11 ПРЕДЛОГ

ПОДНЕСЕН Ш1-ЋОЈ УЧИТЕЉСКОЈ ОКУПШТИНИ

ПРЕТРЕС НУЖНИХ УЧИЛА У осмовној школи

(СВРШЕТАК).

После овога да пређемо на преглед појединих срестава, која су нужна за очигледну наставу. Нећемо ређати, која су срества данас у школама, пошто већ сваки зна. Сва би разлика била, што их. негде има више а негде мање.

| 5 ВА јАУКУ ХРИШЋАНСКУ

1. Слике догађаја и људи из црквене историје и Христовог живота.

П

ЗА епски ЈЕЗИК

Свака школа, треба да има:

1. Словарицу и столац за шчитавање; и 2. Илустроване учебнике.

Шш ( ВА рачУН

Нужне су рачунаљке :

1. Руска ; ка

2. Херманова на шипкама за разломке или дрвца за разломке;

8. Кремерова за разликовање јединице од десетице а ове од стотине.

Даље

4. Метарске мере.

Поред ових справа учитељ може доносити или наручивати деци да доносе ; прутиће, шипчице, камичкове, зрнца итд.

М

ј за ВЕМЉОПИС 7

Олике брда, вароши, села, градова, река, читавог предела, одела народног итд.

Од карата треба свака школа да има рељефну карту Србије, карту Србије са натиисима теограф. места и без натписа и карту српских земаља.

Глобус.

У

ЗА ЈЕСТАСТВЕНИЦУ

а) За Зоологију

1. За познавање човека: унутрашњи ч0вечији растављени делови.

2. Пуњене животиње.

8. Засебне слике у великом Формату и бојене.

4. Збирка гњезда и јаја.

5. Вбирка буба и другог што се може прибрати..

6) За Ботанику

1. Доношење из природе у школу. 2. Сејање и гајење биљака.

8. Збирка плодова.

4. Збирка просека дрвећа и коре. 5. Школски хербаријум.

6. Олике у великом формату.

в) За Минералогију

Минералошка збирка са оруђем за екс-

периментисање,