Učitelj

426

одбор од 15 лица који ће то да проштудира и да за време распуста спреми пројекат. Сад једни предлажу ово, други предлажу оно. То су са свим други предлози, овде је реч о предлогу извештајног одбора. Ја мислим да кад се стави у дужност 10 да они то питање проштудирају и да се на једном месту, 10 дана пре скупштине, састану да спреме пројекат, да изберу једнога који ће то скупштини поднети, ја мислим да ће то бити најбоље. Ја би био за то, да им се за време бављења пре скупштине да по 4 динара дневно без попутнине. (Вичу: да се реши).

Председник. Молим вас, да ставим ово питање на гласање. Ко је за то да се тај одбор избере нека седи, а ко је противан нека, устане. (Већина, седи). Оглашавам да је екушштина већином гласова усвојила да се избере одбор.

Јова Јовановић. Ја би био још и за то, да им се одреди нека дневница.

Председник. Ја мислим да изађемо У, часа на одмор да се договоримо кога ћемо изабрати, (Прима се). Дајем четврт часа одбора.

(Настаје одмор) (После одмора)

Председник. Пре но што би изабрали ова лица, мислим да треба да се споразумемо о трошку тих људи. (Чује се: недамо) Има реч г. Јоксим Марковић.

Јоксим Марковић. Учитељско удружење радило је пре две године са малим прекидом, оно мало новаца не може давати на тако огромне дијурне, јер има врло малр. Г. Никола Стојановић у свом малопређашњем говору напоменуо је какав би био трошак, кад би се ти чланови састали на 10—15 дана пре свупштане и зато им се плаћало. Узмимо да се смањи број чланова, опет би био велики трошак. Тај трошак не би требало учинити за то, што је предлог непрактичан. Кад је ово питање изнето пред скупштину, цела је екупшт. била њиме заинтересована. Претрес овога питања остао је у главноме за |

ТУ скупштину. Питање је да ли су људи истински заузети за реорганизацију осн. школа, ако то постоји, онда ће сваки од чланова који су дошли а и од оних који нису дошли, било то у околини, било у листу да изнесе мане основних школа и своје назоре о њеној реорганизацији. Главном би се Одбору ставило у дужност да, претресе оне ствари које су њему послате и да склопи један предлог за ТУ учитељ, скупштину. (Вичу: решено је). Ја мислим да, би требало да се то питање претресе преко листа и тиме би се сазнало шта, већина учитеља о томе питању мисли. Други пут би био тај, да скупштина стави удужност извесним већима нпр. у Крагујевцу. Пироту и др. да проштудира то питање, па да пошљу своје примедбе одбору, а из тих примедаба одбор да састави предлог о реорганизацији основних школа. Према томе ја налазим да не треба давати никакве дијурне. (Вичу : да се не да ништа).

Известилац Михамло Протић. Господо, Извештајни одбор, кад је донео ову своју одлуку, он је о томе дуго и дуго 'размишљао и нашао да ће чланови имати врло много да раде на томе питању преко целе године, иако поред тог рада и бриге они дођу још неколико дана раније, онда је неумесно да им се не да баш ништа. Те с тога сам мишљења да им се бар за оно. време. док састављају пројекат, да дијурна.

Миленко Чабрић. Ја мислим да то спада у моралну дужност свију чланова да на томе раде, те с тога сам мишљења да и чланови тога одбора треба да се приме бесплатно. (Чује се: да се реша).

Благоје Недић. Ја сам разумео да се избере :0—15 учитеља, они да преко целе године размишљају о томе предлогу, па на крају школске године да се скупе у једној вароши нпр. Нишу, Београду, Крагујевцу, па ту да саставе пројекат и да донесе резолуцију. Преко целе године што ће радити чланови ништа, али за оних 10 дана тло морају пре скупштине да се састану ја држим да треба да им се да дијурна. Но ја држим, пошто ће тај скуп одбора