Učitelj
"приче из дечијег живота. Чуди се како он |
може тако да говори, кад је и сам радио у 1. разреду. ~
Коста Шетровић објашњава свој говор, па вели, да је мислио то, да се при овоме раду узима као главно вежбање у говору и исказивању мисли, а остало да, је спореднија ствар.
М. Триковићка мисли да треба ово вежбање да се врши првог течаја само у виду прича, јер то врло добро утиче на децу.
П. Никетић вели да је неоснована зебња оних, који мисле да ће школа изгубати што, ако се вежбање у говору врши целога првог течаја. Ту се не губи ништа, само ако се могадне извршити да, се првог _течаја не узима буквар. Већим вежбањем
у говору постигне се слобода и лакост у исказивању мисли и онда учитељима старијих разреда остаје пола посла. Онда се неће морати чак у 1. ТУ. разр. једна, прича понављати по веколико шута, јер ћеје деца лако разумети пи лако моћи да искажу своје мисли. Оп се боји само тога, да ли ће се моћи извести то. Мишљења, је да треба узети и ово што је у програму и оно, што референат предлаже, па да се из свега изведе и састави 0 чему ће се говорити у првом разреду. Ту се полаже темељ и зато о томе треба добро проми"сљлити. да то он мисли да ово треба одложити за сад, па да комисија од обојега, скроји ново и да се идућег састанка о томе говори. |
Председник вели: из говора већине њих види се, да је вежбање у говору нужном да треба да претходи учењу писања и читања, само њеки сумњају да ће бити много, ако се целог првог течаја. узме само то. Но овде има друга једна пезгода, а та је: како ће се учитељ натерати па тај рад. Учитељ може да се исцрпе, па ће после да понавља, и неће знати шта ће. Међу тим, ако учитељ буде вешт, он ће за 6 месеци учинити више, него други за две године., који одмах узимају буквар. На овај пачин деца добију много престава,
то је управо гимнастика памћења ни онда
ће дете моћи да памти оно, што на уво чује, тако, као што данас памте неписмени људи.
Што се каже да се ово неће моћи извести где је више разреда, то не стоји. Тамо се ни букваром не може отклонити она незгода. Међу тим, то ће у програму да се предвиди, па ће се за такве школе одредити мање од вежбања, као што сен сада увек мање за њих одређује.
Могла би бити бојазан, да деца неће у
првом разреду моћи научити читање и пи-
сање довољно, али овим се друго постиже у већој мери, што ће учинити да се лако буквар савлада другог течаја. А кадуП. раз. буду деца са 500 речи н. пр. онда су то са свим друга деца, с којом ће се сваки посао моћи радити брже и лакше. Да
би тек избегли ону незгоду, да учитељ не _
дође у неприлику па да не зна шта ће и о чему ће говорити, ми ћемо детаљисати што више и што боље одмерити, нарочито са стране морадне користи.
Ако се прими овакав начин вежбања у говору, он мисли да треба одредити комисију која ће за други састанак спремити и донети што више материјала, тако да ми после можемо пре изоставити по што год, него што би додали. За овај посао требало би одредити другу тројицу, који ће обрадити само ову партију из Орпџ. језика.
После овога председ. износи на гласање:
1. Оће ли се вежбање у говору да прошира у 1 раз2 — Прима се.
2. Оће ли то вежбање трајати цело! првог течаја > — Прима се и то.
Б. Недић се слаже с тим да се поред ове комисије одреде друга тројица, којаће спремити материјал за ово вежбање.
Веће усваја то и после тога су избрани Никола Р. Поповић, Филип Видаковић и Станка Глишићева да прегледају и спреме малеријал за вежбање и да то поднесу већу идућега састанка,
да тим се чита записник прошлога, састанка, који се прими без измена.
Пошто је Драгољуб Ђорђевић био у је-
моје рата сан одн када лава - ава васалаљиа ко сааае~.
пе о а аса: