Učitelj
болесна, заражена каквом прилепљивом или дуго-трајном болешћу, боловањем ислабела, с недостацима, или иначе слаба толико, да школске послове не могу радити без штете за своје здравље. Све се ово доказује лекарском сведоџбом пре испита. Ако је која год од ових препрека пролазна и дете ће се уврстити у школу, чим она прође.
Осим тога ученик се може исписати из школе, — док се потпуно не уведе бесплатна обавезна настава — ако у току учења нема од куда да се издртава или ако остане без оца и матере а немадне од куда да се издржава. О овоме решава школски одбор.
Но ако се где год докаже, д, је школсви одбор ослободио којег ђака од идења у школу, без ових узрока, казниће се сви чланови одбора, који су о томе решавали, сваки по 10 динара у корист школске касе. Ове казне изриче и из-
" вршује надзорна власт.
Чл. 88.
Деца која се у приватним школама или приватно код куће уче ономе што је задатак осн. школи, сматра се, да су дужност школску изврпшла. Но школска власт а понменце месни школски одбор, који је дужан о томе бринути се, власни су удесним начином и испитом уверити се, да ли се приватном поуком врши, што је овим законом прописано. У случају, да се нађе противно, школска власт ће позвати родитеља или старатеља да начин наставе своје деце поправи, иначе ће бити позван, да шаље децу у јавне школе Ко се овоме не би хтео покорити, казниће се са, 100—500 динара у корист школске
408 _
касе и забраниће му се приватно учење своје деце.
Чл. 84.
Деца која приватно уче, могу полагати испште у јавним основ. школама. Таксе за те испите биће по 3 дин. на корист школске касе за испит сваког детета и по 8 динара учитељима који испит изврше. Али нико нема права да у једној години положи испит из два, иди више разреда. О изузецима од
овог последњег за старију децу решава ·
министар просвете према мишљењу шк. одбора и дотичног наставника.
Чл. 85.
У појединим разредима где сваки раз- |
ред има свога учитеља, број ученика не сме да буде већи од 60, у разредима пак, где један учитељ ради са два разреда број ученика не сме бити већи од 50. О потреби да се разреди деле, пли учитељске снаге умножавају одлучује министар просвете и црквених послова према предлогу школског одбора.
Чл. 86.
На крају сваке школске године, но увек пре годишњег испита, учитељ ће у главну уписницу забележити оцену успеха из свију предмета и оцену владања свију ученика. Местне оцене неће се бележити. Ближа упуства о овоме прописаће министар просвете и црк. послова.
Чл. 37.
Ученик прелази из млађег у старији разред, ако у годишњем општем ресултату свију предмета има најмање оцену 3 (добар) но стим, да у исто време
26%