Učitelj
4 ПРЕДАВАЊЕ
из познавања природе ГЉИВЕ (ПЕЧУРКЕ).
— ње
Кратка напомена. Познато педагошко начело: очигледност у настави, јесте први и чајповољнији услов за добро разумевање и памћење. О тога, где је год могуће, свуда треба ово начело при_ мењивати. А од овију пак предмета, који се данас у основној школи предају, држим, да се најлакше и најбоље може применити очигледна настава у изучавању „Познавања природе.“ Зато, нужно Је. што је могуће више, у изучавању овог предмета клонити се апстрахирања и голог набрајања без очигледног посматрања ; а најбоље је што чешће излазити у саму природу, и тамо изучавати оно, што нам сваки дан пред очи излази, као што су: домаће животиње, разно биље и минерали. Тамо ћемо се у свачему више интересо__ватим користити, него у школи међу зидинама. Кад нам је пак У _ пемогуће сваки пут у природу — у поље изаћи, онда треба. спремити што је могуће, и што је нужно за очигледност, а никако не: · предавати, без ма каквог средства за очигледност. -
Тако, ва ово предавање, које у школи држимо, да би било што интересантније и очигледније , треба претходно потрудити се "и наћи по: могућству две три врсте гљива и донети на час предавања. Ако. је то баш сваки пут немогуће, онда треба донети Шрајберову слику, где су престављене гљиве ; а добро јеи једно и друго. имати при руци, па тек отпочети предавање овим редом. Па
1. Име. Како се зове ово што у руци држим % — Зове се гљива ·
или печурка. — А овод ИМ то се зове гљива. — А овог И то је гљива. — Зна ди који казати, како се зове ова гљива 2 — Зове се рудњача. — А како се зове оваг — Млечњача. — А која ова“
— Петровац. Ове друге ја ћу вам казати. Ова бела, млечна, зове се Ма или сирњаја. Ова што је угасито жута зове се шерипам. Шта је ово 2 То је труд. И труд није ништа друго него "искувана и исушена. печурка, која највише на, буквама расте.