Učitelj
294
Из свега овога видели смо да забавиште васпиташа тело и дух и даје детињој души потребну храну.
Фреблова васпитна система полази од тог навора, да обилне школе не могу дати девојкама довољно савршеног образовања. За то тражи, да се што више оснивају семинари за образовање добрих матера и домаћица, Природа је сама поверила женскињама васпитавање младог најаштаја. Фридрих Фребел хтео је још и са забавиштима да да прилике женскињама и матерама, да нов. начин васпитавања и у пракси штудирају. Педагог Дистервег (Радавоввеће Јаћгђисћ) вели : «Што је вежбаоница за будуће учитеље, то је забавиште за будуће матере 1» ==
Душа која даје живот школи то је учитељ. То исто важи иза забавиште. Ако је забавиља спремна, и одана, свом послу, онда ће и забавиште напредовати и биће од користи ипо друштво и но државу. За то се тражи од оног који хоће да васпитава другог, да и сам буде васпитан. Поред стручне спреме, од забавиље се тражи да и она сама буде имала домаћег васпитања. За забавиље узимљу се оне, које су више година биле наставнице и бар по две године биле у каквом добром забавишту, као помоћнице. Но поглавито се од њих мора захтевати добра спрема из психологије и педагогије. Јер забавиља поред обичног свог редовног рада. мора да пази и удешава свој рад према темпераменту дечијем. Сва деца по својој природи нису једнака. Свако дете има неке особине које га разликују од друге деце. Дакле свако је друкчијег темперамента. А једна забавиља нарочито мора да пази на темпераменат, својство и карактер својих ученика, па према томе да удеси своју радњу при васпитању.
У овом чланку, нисам могао изнети сасвим тачну и праву слику Фребелове школе. Од мене ее то не може ни захтевати, с тога, што нисам имао прилике да видим такво једно уређено забавиште. А свакако је ве-