Učitelj
04
причица. из читанке по 20, 30 пута, па се на памет научи, а још св не уме да исприча садржинз њена, јер је ту можда кривица до писца, што није уз читанку додао и какав ФонограФ, који би деци говорио шта у књизи пише; нећу говорити о томе, како се и сад по негде диктира у. осповној школи, јер је то можда нужно те | да деца извеџбају руку и да могу бити писари и ћате; нећу го-
ворити о оном претераном и ревносном учењу граматике. докле. се.
читање и писање забатаљује, јер је то наука, брате, а можда је и добро узау не требало»; па нећу говорити ни о опоме досадном и шитетном понављању дечијих одговора, које сам чуо до сад више мање ама баш у свакој школи, у којој сам кад год завирио!), јер. је и то можда добро «здравља ради.“ — О свему томе овом приликом“ нећу говорити, а поменух га тек „среће ради,“ Али овом приликом рећи ћу коју о домаћим задацима — задацима, који се после школских часова задају ученицима и ученицама да их раде сами. код куће (или у школи за време одмора ван школских часовај.
Ко је први измислио те домаће задатке, не знам; али да знам "бих га проклео. Но, колико бих га клео ја, још би ваше требала да. га куну деца, јер то је за њих једна робија и једно потајно уби- У ство, убиство здравља и нарантера. Једнима се убија здравље прекомерним радом, а другима се убија карактер тиме, што се гоне да се лажом и обманом ослобођавају прекомерног а досадног рада. и.
Мислите ли, читаоци, да претерујем и да није тако Лепо, Немојте ми веровати на реч. ево вам Факта: у
Данас се у основној школи на дан учи у школи по 2 или 8: сата пре и 2 сата после подне. То је 4 или 5 сати на дан. Не- 4 дељом, четвртком и празником по подне одмор је. Хигијена и пен дагогија веле: тако треба да буде и Тако је прописано. Чак се не да, да деца у школи седе ни цео сат, већ. само 7. сата а Уа са даје се на одморе између часова,
Према овоме излази да деца не уче дневно више од 431, пли 5 "5 /==8 односно 35/, сата. не више. Остало је РАМОН То би било за иста мало или управо умерено.
Али тако у ствари није. Јер се данас обично после часова редовно дају домаћи задаци, редовно се на крају часа каже; ово ћете и ово научити или написати код куће. Зада се н. пр. да се напише про пис 1,2,па и 3, да се израчуна. по 5, 10, 20 и 50 задатака, да св.
прочита неколико пута „лекција“ из читанке, да се нацрта мапа, да се научи земљопис, хришћанска наука, познавање природе птд.
Не знам од куда је то: док учитељ мисли шта ће даље да пита,
"он понавља оно што је ђак казао. Ваљда да не би уста била беспослена,.