Učitelj

У

ДОМАЋИ ЗАДАЦИ.

— мал

„Наша основна школа има. доста питања, која би требало рашчистити и решити. Од тих питања има их, која су решавана па и решена, има их која су потрзана, али још нерешена, а има која пису још ни дирнута. Ја бих рад био овде да, скренем пажњу људи, који се баве школом, на једно школско питање о коме, чини ми се, код нас није до сад готово ништа говорено.

У напред знам, да се мисли овде изнесене неће многима допасти, а многима ће се учинити чудновате, нове. Таквима „Учитељ» већ држи отворена, врата и зове их, дао томе изнесу своје противразлоге и своје мисли,

Нећу овде говорити о томе, како се у почетку школске године роди полако и олако, а пред испит на јуриш и одвише, јер

ту је кривица и до данашњег начина ревизије и награде учите-

љеве; нећу говорити о томе, како се и данас може наћи да „пар; ствује« метода, учења из књиге, јер је томе у неколико крив данашњи програм и данашње књиге уџбенице; нећу говорити о томе како се по новом буквару предаје као и по старом и како се- ових 30 слова предаје по једном шаблону и калупу те деци обљутави буквар после 3, 4 слова, јер ту има кривице и до Чутуриловога буквара и упутства; нећу говорити о томе како се у [. разреду првих дана прелази из рачуна од 20—100, јер веле, да је рачуница, Ст. Д. Поџовића удешена тако и да се друкче не може; неђу говорати о томе како се често рачунају само задаци о орасима, крушкама јабукама, јер је ту можда крив исти писац рачуница, кад је већ књиге написао, што их не отвори и прстом покаже и другојаче задатке; нећу говорити о томе како се преко године напише по 100. 200, 300 и вшше страна прописа, па је опет на крају године писање горе него у почетку, или мало брже а много ружније и неправилније, јер је томе можда кривица и до прописа, који су удешени тако славно, да учитељ може комотно задавати да се само код куће пише, а у школи да се уче, знате, наука и знање из граматике; нећу говорити о томе како се прочита "једна обична

о !