Učitelj

134.

Кад смо ову начелну и методску страну прегледали, да пре-. ђемо на појединости.

Увод је састављен из осам слика, сложених из основних правих црта, ито: положених, увирављених и косих. Ако се узме да је правилнији пут поћи у буквару од рукописних слова, онда не можемо појмити: како ће дете почети од правих црта писати: С. А.

Т. итд. Писци су без сумња мислили, да учитељи неће радити по.

овом буквару као по неком шаблону, али ипак овај увод, ако је морао остати, требао би да је замењен основним пртама при почетној настави, које писци сигурно знају а многи учитељи не знају.

Кад је слика столице могла да остане овде са двема левим ножицама, онда зашто није и клупа таквај С тога слика клупе личи на барне. Слика прозора је сложена, а требала је бити са једном попречном и једном уздужном линијом, пли без ових, као прост четвороугао. - |

Други део — рукопмсна слова. Првл је слика: сат. Слика је добра, само су слова око ње рђаво распоређена. Природно је да дете гледа с лева на десну страну, али да ли ће сва деца почети баш од 02 — ИМ кад су испол слике осе, могла. доћи слова у реду зашто то није код сата2 — -

У буквару г. Чутурила прва је слика оса. Ако народ говори

ос, онда је он ближе поступности. А ако народ не говори, што.

држим сигурно, тако, него оса, онда је боље почети са сатом, јер друге речи, везане за слику, не можемо од једног слога наћи а да је тако деци позната као сат. : Слика сита није добро намештена, Олика «во«“ тако је тужна изгледа, као да је у сушници била, а ово в испод слике, треба да је простије и савијено, јер овде је циљ да се дете упозна са словом 6, а не са његовим везивањем за друга слова. Лепота се овде не тражи него простота, У тексту испод слике вола, има речи: утава» и «сова» које се тешко могу да објасне. — Слика „виле“ није добра. Боље би било да су „куповне» дрвене виле, које су и сеоској деци познатије.

Трећи део — штампана и рукописна слова. — Овде је почето.

са: «Сока.“ А зашто није са речју: Коса Тако исто реч „Иву,» требало је заменити са речју: Ива, па у тексту ставити реч »„Иву»,

ако је нужна, а овде није требала, јер спојено ви у има. напред .

испод ува и кола. Слика урука« деци је јасна и ако је неправилпо намештена. А урог»2 — Б, ту је цртач показао своју вештину Овако намештен нема речи којој би одговарао. Реченица: «гора гори,“ није правилна. Зашто реченице нису одвојене од осталих речи у тексту тачком и цртицом, па реченице да су штампане дру-

а.

ову