Učitelj
795
Скуиштина је ово примила к знању и предлог Николе Ковач. одбаци као неуместан.
„Љуб. Јов. предлаже : да се категорички тражи, да влада поднесе предлог идућој скупштини да се године учит. службе смање од 35 на 30 год. и тражи да се ово уради преко нарочите депутације или „Гл. одбора.“
Јов. Д. Јов. вели: да јег. министар обећао, да ће идућој скупштини поднети неке измене у осн. шк.
Алекса Милојковић вели, да је и он уверен да ће се идућој скупштини бити говора о учптељеству али сумња да ће београдски учитељи моћи да представе г. министру опште жеље и потребе учитеља.
Око прављења закона суделовали су до сада само београд. учитељи, што по његовом мишљењу не би требало да буде, јер су београдски учитељи чинили већином онако, како је за њих најбоље. За то би по мом мишљењу требало изабрати један одбор у који треба да уђу 4 учитеља из учит. школе; % из богословије, 2 из земљоделске шк.; 2 привр.; 2 заступника; 2 никад неунапређена; 3 из више жен, школе и 2 из гимазије.
Истина је, да се дешавају случајеви: да поједини председседници општина хоће да киње учитеље из разних политичких узрока, С тога сам за то: да се квартирина учитељска боље удеси.
М. Јовић. вели: да предлог Милојковића заслужује пажње и да би на њему требало озбаљно радити, јер све што су до сада. учит. скушштине решавале, мало се узимало у вид.
Председник вели: да је учитељство доста утицало да се закон С основној школи изда, у онако напредном духу. Најзад председник ставља питање: прима ли скупштина да се поради код г.. министра да он изнесе предлог идућој скупштини да се године службе уч. смање2 А
Скупштина, прима предлог Милојковића са допуном Јовићевом.
Председник подсећа скупштину да промисли о кандидацији за овај одбор, чије ће решење бити меродавно за гл. одбор. За, овим се чита предлог Љ. Јовановића у коме тражи, да се поради на томе, да додатке на стан и огрев купи од општине држав. власт и даје учитељима кад и плату.
Драг. Ђурђевић говори за исти предлог. =
Илија Радосављевић вели: нема места овоме предлогу, јер нема | ни једне општине која би допустила. да јој учитељ у томе погледу трпи оскудицу.
Кох о