Učitelj
125,
од
БОЖЕ о 56 2) Бе 07 1 = 1 Кад ово напише казаће деци да изведе таблице и да изра-
чунају све рачупе, па да забележе иза знака ==.
Но да би се уверио јесу ли деца добро запамтила прозваће двојицу тројицу нека израде два трп прва задатка.
|||
|| ||
8 1 :
И |
ВИ аи реза
3 У т 1 % ;
ОК
Х Х1 Х
ххх | || ||
||| |
Јовић.
и А
УЧИТЕЉСКОМ ЗБОРУ ЗА КРУШЕВАЦ И ОКОЛИНУ."
46
Као што је познато збору г. Стеван Живојиновић, изнео је овд. учитељскоме збору прошлога састанка два школска питања, на претрес, која су, заиста, од не мале важности, како по реду школи тако и по саму наставу за. време предавања. А те су ова питања :
1. Како ученици да седе у школи, с прекрштеним рукама, или с рунама на клупи: и
2., Треба ли да се деца јављају на познати начин: дивањем руке за време предавања 7
Почаствован од збора да ова два питања разрадим, па о томе“ и реферат са својим мишљењем поднесем збору, то ево и учиних.
Него пре, но што пређем на саму ствар, т. ј. на сама питања, предлагачева, имам да кажем неколико речи о самом предлогу.
Питања, која г. Стева изнео збору на претрес, заиста су врло важна, као што сам мало пре напоменуо, п ја му од моје стране благодарим што их је изнео збору да се о њима дебатује, а мислим и цео збор, да му неће то спорити. Али имам нешто да приметим и на сам предлог.
Ја мислим, да је тако бар свуда правило, да онај, који покрепе како питање као повину, па било то на неком скупу илљ преко јавног каквог журнала, да тај, велим, треба то и да разради и да каже у истоме предлогу своје мисли, па тек после да се даје то другоме на оцену. Ово није учинио предлагач у своме поменутом предлогу. Он је само изнео збору питања, а зашто их није одма и разрадио, то он зна. Али би далеко боље било и много би се лакше и брже свршавале оваква ствари, кад би се разрађепе
подносиле збору на рад и оцену.
') Овај је реферат читан на збору учитељском 20. Јануара 1891. год, Што буде усвојено на збору, јавићу учитељству.