Učitelj
188
време наплаћивала и одвајала и школски трошак, који би доцније на квиту предавала, школском благајнику.
Ово су, у главноме, измсне и допуне, које би што пре требало извести у одредбама школског закона о аттколском одбору.» има би се ујемчио правилан живот и напредак наших школа Школске одлуке не би остајале веизвршиване ; посећавање школе од стране ђака било би уредније; књижнице школске пуније; школске зграде светлије и чистије; а односи. између учитеља, грађана и општинских власти правилнији и срдачнији.
Ђ. Ивковић.
ВАСПИТАЊЕ.
Написао Др. Л. Бихнер,
даљ
Будућност ставља држави у дужност и интерес да, јој као главна цељ буде: опште подједнако и по захтевима данашње науке довољно народно васпитање. Дужност, јер смо видели, да сваки човек има права не само да придобије материјалну својину, но и духовну од целог човештва , или по на особ од свога народа. Интерес, јер никакав бољи посао за државу не може бити, него, ако ваљаним васпитањем и упућивањем на"рода на добро његове огромне издатке: за касарне, тавнице, полицију п сва кривична надлештва већим делом непотребне учини. Мало има теорија, неких људи, који хоће све што се на заштиту лица и имовину односи, од државе да узму и да даду приватнима, а ову пажњу обраћају држави с почетка на народно васпитање. За ово је најбољи пример Енглеска, та класична земља личне слободе, но, међу тим је у њој нижи сталеж, суровошћу п необразованошћу, тако огроман размер заузео био, да је агитација за увођење ошште обавезне