Učitelj

206

„Јовић буди мдађег да донесе воде за умивање, али се млађем баш тада спава. Г. Јовића зову у 8 часова изјутра на дужност, али се баш тада г.Јовићу спава. Г. „Јовић је рад да од 10 часова учи децу, зли деца огла"однела и отишла кући. Г. Јовић долази кући да ручак али домаћица отишла у шетњу" итд.

Тако рече г. Коста. И зашто је све те толике «силне» доказе навеој — Да обори теорију природчости и да узгред дрпне писца природности како би му изгледали јачи докази. На овакав недозвољен начин критике, ја бих мегао овако одговорити :

«Природап учитељ» ако има памети у глави мо до зволиће деци да спавају кад им се спава. да једу, кад су гладна, да иду, кад пм се иде, да скачу, кад им се „скаче —__- све ће то дозволити — или још боље, неће дозволити, него ће се побринути да то буде само природно. А природно је дз се деци ноћу спава, природно је да им се једе изјутра, на подне, о ужини п о вечери. природно је да преко дана имају довољно кретања, па _ће учитељ зпајући за ту природу и удешавати час на„ставу а час трчање, скакање, певање итд. Нека мало боље размисли г. Коста, па ће се уверити да је дугом навиком читавих генерација доиста све оно горе побројано постало прпродно.

Тако је исто природно (бар за данашњи век) дружење човека са човеком, заједнички ради т. А. Само није природно да г. Коста спава, изјутра — до 10 часова. Природно би било да је оп легао у кревет у вече кад п остали људи лежу. Ако је случајно целу ноћ «бдио> онда је то изузетак од правила, од природ“ ности. Није природно да г. Коста дође кући на ручак а домаћица тада да му је отишла у шетњу. У то ја не верујем п кладпо и бих се, да су танки изузетци веома, веома ретки — дакле неприродни <

Тако је исто неприродно да ђаци дању спавају Ако би и спавали, значило би да су или ноћу седели или