Učitelj

2:

Ке

на јединицу. Готово се сви задаци чајбоље могу овим начином ре шити а он је уједно и најрачунљивији.

Писац нам је изнео по неколико задатака и решавао их по првом, друдом и трећем начину. Тако, он по првом начину овако решава задатак:

„2 хектолитра вина стају 63 динара; пита се, шта стаје 56 литара 2

Пасац вели 2 хекта вина стају 63 дин. а 1 литра стаће 63 паре, — јер је он напред казао да колико кошта хектолитар динара, толико ће литар коштати пара, колико хектомет«р динара толико пара један метар, колико динара метарска цента, толико пара ! килограм.

(во његово упознавање, управо казивање шта кошта мање нлименовање кад се зна цена већем наименовању, изведено је лепо у почетку, и према томе је само детету нужно казати : да колико су рецимо 2 метра мања од 2 хект. толико ће мање и коштати.

Тога је се писац држао при првом начину рада.

Пошто је казао да 2 литра стају 63 паре, опда је казао, колико се пута 2 литра налазе у 56 литара, толико пута треба узети по 63 паре, И тако 2 литра у 56 литара налазе се 28 пута онда ће и 56 дит. коштати 928 пута по 63 паре, а то је 1764 паре или 17:64 динара.

И по овом начину могу се правилно решавати задаци правила тројног, али је најбољи и најлашки начин у правилу тројним свођењем на јединицу, јер је то најбржи и најразумљивији начин за децу. И по томе треба све задатке правила тројног само свођењом на јединицу радити.

После правила тројног дошли су «прости разломци,“

Овде писац упознаје децу са половинама, трећинама, четвртипама и т. д. до десетина. Ово је прешао у кратко, јер је деци већ познато ово из нижих разреда, па за тим прелази на упозна вање бројитеља и писање разломака.

За тим је дао неколико задатака, да их деца изговарају и пишу.

Овде је врло згодно упознао децу са вредношћу разломака. са мањим и већим именитељима, и дао неколико примера за то. На пр. 2/, толико исто вреде колико 1, или вреде толико исто колико Зл,. А тако исто овом приликом упознао их је, да се и вред= ност разломака не мења, кад се бројитељ и именитељ једним истим _ бројем увећају или скрате.

___ Посло овога прешао је на сабирање, одузимање и дељење равломака. Множење разломака изоставио је за то, што је оно ин самим програмом изостављено.