Učitelj

— 356

Противници награда ученичких, морали су се руководити мотивима, који су доиста јасно и говорили противу награда.

Наградама у ошште, а на по се, наградама у основној школи, хоће да се подстакне жеља, те да се ученици превазиђу и у владању и у учењу.

Без сваке сумње награде у опште — а особито раз"давање књига о годишњим испитима — спадају у најјаче надражаје, којима се хоће, помоћу великог напрезања, да постигну успеси, како у самој науци, тако и у владању.

Противници дакле награда, без сумње, руководили „су се следећим мотивима :

"Што се награђивањем ученика, издвајају поједини ученици, који су, имајући боље услове за примљивост, постигли повољне резултате м у науци и у владању, те се тиме баш васпоставља неки саможиви принцил у

„самој школи међу ученицима;

Даље, што се овим путевима понајпре долази до преране радљивости код извесних ученика, те се тиме

· могу битно да оштете ученици у другим правцима раз-

твијања и то једино на корист «интелектуса ;"

Што се награде, по самој природи награђивања, морају да своде на веома мален број награђених и најпосле; Што се у овим случајевима губи из вида она пруродна даровигост ученичка, чему у самој ствари треба, и приписивати награде пре, него ли уложеној радљивости ученичкој. “

· Једно све то, а друго: она завист, мржња, нерасположење, — што се све порађа код оних, који нису натрађени; па нека се к томе додаду и оне ненамерне грешке појединих наставника, при оцењивању, где највише трпи удар сама правичност , даље, услед свега "онога, губљење ауторитета наставничког пред ученицима,

/

==