Učitelj

509

моралном и по карактер и осећања дечија васпитном значају.

Сталност и непроменљивост као и неумољивост природних закона и доследност, која у природи влада могу образовати учеников карактер. Борба за опстанак и трудољубивост челе и мрава могу код ученика образовати врлину вредноће и марљивости. Силне услуге и користи, која нам чине животиње па биљке и искоги, сунце и киша развиће у њему љубав и милосрђе. Правилан ред објеката и тачност промена у природи упутиће и њега на ред и тачност. Дирање у оно, што га казнити или повредити може или му шкодити, научиће ученика уздржљивости. Неограниченост васионе узвишеност и величанство њено, њена непојамност и недостижљивост изазваће у њему поштовање према природи и њеним створењима. А мајушност и ништавило своје убиће у њему сваку сујету, па засадити смерност и скромност у души његовој. Посмартање човека и његове високе способности и моћи изазваће у њему љубав и доброту према човеку и уважавање човечијих дела. Посматрање пак тела самога себе произвешћу њему благодарност природи. Најзад и свака сцена у животињском свету може дати какву лепу моралпу поуку.

Врлине створене моралним и памет с љубављу к истини створена интелектуалним утицајем Прир. Наука а здравље однегованом знањем Природних Наука — све то састављено у ученику, без сумње је знак, да очигледна настава у овоме наставном предмету има велики задатак а још већу корист пружа.

"17. Јуна 1891 од, Београд. С. С. Станишић УЧИТЕЉ.