Učitelj

680 ЕЊИЖЕВНЕ ОЦЕНЕ

писао 8 критика. И ни један од писаца (од који су само двојица учитељи) није ми казао да сам у критици субјективан.

Осећајући се немоћним за одбрану, он је у одговору, пун жучности,

најпре кидисао лично на мене „што бар књижевни део у нашој литератури не пратим,“ и што се „не бавим читањем какве стране дитературе;“ па ми „препоручује да прелиставам и репетирам бар оно што има у нашој литератури, како би тиме свој круг представа и појмова у педагошким питањима раширио, и тиме се отресао својих педагошких прибележака. Па ми каза чак и то, како ја не стојим баш тако на великој висини и ако се рачунам у одличне учитеље; и како ја нисам балп бог зна каква педагошка чињеница ! |. Као што се види — ово вам је све чисто објективан одговор што је Атлас овакав!! У свему овоме ја видим само сопствену хвалу (рукоја увек смрди“), неразумевање критике, и.. срдиту немоћ 2. ШТреаловића. Али... удалуд стриче дуваш, деваш, Не издува чега немаш,“

Без икакве друге сведочбе, ова наша полемика најбоље показује, који од нас двојице има шири круг педагошких предства и појмова! Но чудо је то што нам г. ЈП. не каза шта је узео од оних аутора Немаца, те би бар видели и то штудирање стране литературе! За оваке ствари нама не треба страна литература, нити је може имати у овом обиму боље него што је код нас, па се бојим да то није само каква бубија или баук! Лепо је бавити се и страном литературом, али ја бих нарочито г. Шрепловићу озбиљно препоручио најире добро да научи Историју Срба и Земљопис Србије, па. онда да штудира страну литературу, јер истина...

»Мудар си и књижевник, кажу,

Али ти се још хоће памети !“

Дакле, Историју у руке, г. Петре Шрепловићу, па учи!!

Сад читаоци нека цене „да л' ће многе грешке које је нашао г. Којић морати отпасти,“ као што рече г. ЈП. — само за утеху или у самообмани! А ја му слободно могу рећи:

удалуд Јанко брани мртва Владислава, "Што га брани кад га не одбрани,“

Да би г. Шрепл. што више багателисао мене и моју критику, вели, да се неби на њу ни освртао да је изашла у другом ком листу. То потпуно верујем и разумем, јер (и из овог се види) њему и није до доброг »удтласа“ и одбране пољуљаног „%уторитета,“ већ му је највише стало до тога, што сам му покудио еспап баш пред муштеријама и потрошачима, а конкуренти појавише се са свију страна! Сажаљевам случај !!

| Ћ, С. Којић | УЧИТЕЉ.

а