Učitelj

Какав се глас чује од малога детета, кад плаче; — (А.,.а... ај.

Какав се глас чује, кад се дете зачуди; — (И. .и. ги).

Какав се глас чује, кад ветар дуваћ — (У... У. У).

Какав се глас чује, кад пада кишад — (Ш..ш. ш).

Какав се глас чује, кад чела зуји% — (8..8.3).

Какав се глас чује, кад миш цичи; — (Ц..ц..ц). у Сад пазите, децо да познате који су гласови у овој речи! Учитељ изговара полако: с..а..т. — Шта сам рекао 2 (Сат). Слушајте још једанпут глас по глас! (0..а..т). — Ко може де изговори овако 2 — Који је први глас2 — Који другид — Који трећи" —

Пазите да погодите ову реч коју ћу ја на гласове игговарати ! Ж.: ја...р. А шта је ово: ж..и..р' — Шта је ово: зе пе шта, је ово: 0..6..а2 — Шта је ово: ц..а гр: — А ово: 3..0..67 —

КА ово В. (06. ==

Хајде да видим ко ће моћи погодити! (Учитељ пита редом једнога то једнога). Једно дете убов...0: — (Ову последњу реч изговара на гласове). Кажи ти шта сам реко (Ђак понавља : Једно дете убо вој. Једна буба зове се о...6. — Шта сам рекао; — А шта је ово: Он је плашљив као 8..е..ц2% — Кажи ти! — А шта је ово: На коњу је а. .мг — Ти! — А ово: Тица има р..е..п% — Ти! Ко може да погоди шта, је ово : Коњ једе 3..0..62 — А ово: На огњишту је ж.а. р% — А шта је ово: Једна тица зове се: К..0..6% — А ово: У иколи је С. са Жут, А ово: Једно дете има на врату: ч..и..рг — Кажи ти шта је ово: У сланику стоји 6..0% — А ово: Њему је испао 8..у.. 6% — А шта је ово: Једно дрво зове се 6.,0..р:; — А ово: Ти си јуче био 6..0..262 —

Пошто се деца два — три часа овако вежбају са речима од два им три гласа, при чему ће учитељ гледати да у почетку узима речи са пискавим гласовима (ш, с, ж, ц, 8, ч), јер се они лакше отежуи разликују ; онда може тражити и од ученика, да ове исте речи изговарају сами. При томе је најлакше овако радити.

Сада ћете пазити, децо, да изговарате речи на гласове, али онда кад ја ударим длан о длан! Устани, ти Милораде ! Кажи полако како ја уда-

рам : сат! (Учитељ учини пљес, ђак с.. (пљес) а.. (пљес) т..) — Хајде ти, зуб! |Пљес, . 8.. пљес.. у.. пљес.. 6). Хајде ти зец! — Ти воз! — Ти дар! Ти реч! —

Зарад промене, пошто се деца овако извежбају, учитељ ће само ударати своје прсте, један, други, трећи, четврти, кад колико гласова, буде.

Џошто се овако деца извежбају са речима од два-три гласа, и пошто умеју погодити које је први, које други, а које трећи глас у речи, онда ће учитељ приступити анализи речи од четири пет, шест ит. А. редом