Učitelj

0 Убли Во ЊЕ 325 гласова — при чему ће нарочито пазити: да речи са два сугласника у једном слогу (као слава, звоно, слика) остави доцније, а најдоцније речи са три и четири сугласника у слогу (као сласт, маст, страх, страст, свест и т. Д..

Оваке речи ја остављам увек за доцније и пре него што сам упознао ученике са анализом најтежих речи, прелавим на Буквар, па докле се у Буквару до таквих речи дође, деца се сама извежбају, да их растварају. Да ово овако чиним, натерала ме је досада и немар, који се код деце редовно појављује после овако дугих апстрактних и сувопарних лекција. Према томе седам-осам дана вежбања (и пре и после подне по пола часај у расклапању речи на гласове сасвим је довољно за почетак Буквара.

17, Шчитавање.“)

(Први часови читања у 1. разреду..

И у педагогици, као у свима радовима живота, вреди оно познато политичко правило: „Подели, па владај“. Без те поделе сваки посао био би отежан, а више пута и немогућ. Тиме сви даје правдати у почетку рада шчитавање. Јер, када, већ мора доћи дан у који ђе ученици | раз. морати од једанпут прочитати речи: ученици, Миловановић, дуванџиница. и т. д. са 4, 5 и више слогова, — онда се ради по начелу поступности, ако се одмах у почетку вежбају, да изговоре од једаниџт по један слог. Ко од наставника ово превиђа, тај греши, и неуспех у читању биће му казна за такав рад. Ја сам био учитељ |. раз. 5 година и радио сам и методом срицања и шчитавања, па сам се уверио: да је метод шчитавања у свему претежнији и лакши, само ако се правилно изведе: уверио сам се да ученици учени тим путем, у старијим разредима много боље и правилније читају него они, који су учени методом срицања.

Када се пређе неколико слова (на пр. из Буквара: Ос) онда се прво вежбају ученици на словарици: да, склапају речи, које се могу из тих слова комбиновати. При томе раду могу се узети и оне речи, којих у Буквару нема. Ја сам од тих злова, комбиновао ове речи: ос, со, осо, сов, сосо, Када су деца толико извежбана, да све ове речи могу из слова на

словарици саставити и кад их могу сама на својим таблицама написати, онда треба приступити оваком раду:

1. Шчитавање.

Написати на табли:

ПО о а а О ЗРЕО) ж) Пре овога, требало је да дође предавање Глас — слово, али, да не би

било доцкан за ово, важније — ја сам га пустио преко реда.