Učitelj
РАД ДЕВЕТЕ УЧИТЕЉСКЕ СКУПШТИНЕ 459
вгљане пепхологије и методике...; а на другом месту Главни Одбор вели: да је и стечај за то био објављен, ну, услед тога што писци не знају колико ће им се платити, нико се није јавио
Извештајни Одбор потпуно дели мишљење Главног Одбора даби у стечају требало и награду поменути. Само на тај начин могло би сеу брзо доћи до каквог ваљаног педагошког дела. Услед тога Извештајни Одбор има част предложити ЈХ учитељској скупштини, да изволи донети одлуку: да се Главном Одбору одобри сума од 20)0 динара, да је може утрошити у идућој школској лодини за откуп дела из педагошке књижевности, ну е тим, да та дела буду својина Учитељеског Удружења. О свему што буде Главни Одбор по овоме урадио биће дужан поднети свој :посебни извештај пидућој учитељској скупштини.
4. Извештајни Одбор благодари Главном Одбору, што је приликом прославе педесето-годишњице г. Милована Спавића, бив. директора основних школ . у име српеких учитеља че.титао му проглаву. Тако исто треба изјавити благодарност Главном Одбору, што је као преставник Учитељеког Удружења узсо учешћа у прослави 800 годишњице јелавног словенског педагога Јана Амоса Коменског — која је била приређена у Учитељек ј Школи од стране српских наставника, — и што је том приликом у :-мој свесци „Учитеља“ штампан превод Кивот и рад Јана Амоса Комекског од „Линднера, чешког пед гога. |
5. Главни Одбор заслужује хвалу и признање 1Х те учитељске скупштине што се благовремено постарао и изнео теме, које ће се расправљати на овогодишњој скупштини. Не мање треба одати хвалу Главном Одбору на учињеном кораку код г. министра просвете, који је о неким питањима изволео да чује мешлење ерпеких учитела п за најбољу расправу одредио награду од 250 динара.
На овом месту не можемо, а да пе предложимо 1Х-тој учитељској скупштини, те да она и са своје стране изјави своју велику благодарност господину министру просвете, што је с великом готовошћу прихватио молбу Главног Одбора и одредио награду.
6. Глазни Одбор Учитељског Удружења погодио је потпуно жељу свију српеких учитеља, што је први пружио руку нашој браћи Хрватима. ступивши у везу са њиховим Савезом учит. друштава и Педагошко књижевним збором.у Загребу, јер доиста је крајње време да једном између нас и наше браће Хрвата престану оне размирице које су с мо штете долосиле и нама и њима
Изјављујући за ово своју благодарност Главном Одбору, Извештај ни Одбор не може а да не прегпоручи Главном Одбору, те да продужи делање у започетом правцу, како би везе с нашом браћом Хрватима што боље очвршћале и ојачале. Извештајни Одбор мисли, да овим погађа жељу целе учитељске скулштине,
29