Učitelj

ко в МУОВАТАОА

~ >

Оваким словима могла би се упознавати деца чим науче писање усправљене, положене и косе црте, а за она прва слова треба још изучити писање горњега, доњега, деснога и левога полукруга.

Као што рекох на свакој страни буквара у врху стоје три слике, које сем почетнога гласа истога слова испод њих, имају још и облик дотичнога слова. Тако је изнад слова о слика обруч, изнад к куке, изнад с срп, изнад п прозор, изнад т теразије, изнад н ногаре, изнад ж жаба, изнад е евенка, изнад м метар ит. Д.

Упознајући у кратко ученике са тим трима сликама |у Буквару могу се на првој страни ставити: обруч, куке и срп) учитељ ће раставити сам на гласове прво реч обруч и питати ученике само за први глас. Тада ће тражити да ученици изговоре тај глас. По томе ће показати слово о и казати како личи на обруч, па утврдити: да ученици увек изговоре о када виде овакав знак. Тако исто радиће и са сликама куке и срп и растављајући опет „сам на гласове, питати шта је изговорио. После ће истаћи глас кои с и показати сличност између слика и слова.

2. После упознавања сва три слова долази друга радња као репетиција првој — прављење слова од дрваца. Сваки ученик има код себе неколико правих дрваца и неколико полукруга. Учитељ ће показати како се о прави из левога и деснога по_лукруга, како се н прави од правога дрвцета и два коса, како се с прави само од једнога полукруга. Ова ручна радња веома ће интересовати ученике и потпомоћи репетицију означених слова.

Да се не би ометао рад губљењем ових дрваца на буквару, треба за њихово чување нарочита кесица, а да их деца не би могла ломити, треба да су од (папендеклај круте артије. Ова права дрвца и полукруге могу ученици и сами у почетку године правити од врбовог и другог прућа. Полукрузи треба да су од две величине, а тако исто и дрвца. Већи полукрузи треба да, су величине већих дрваца, а мањи да су величине мањих дрваца. И мали полукрузи и мала дрвца треба да су за половину већих. Ну да бих све ово олакшао у почетку, докле се новина не утврди, ја сам уз овакав буквар израдио и дрвца и полукруге од кожнога папендекла, те ће их сваки ученик добити при куповини буквара.

д. Пошто су се ученици упознали са прављењем слова од дрваца, онда се приступа цртању истих слова на таблицама. Наставник ће показати на табли којим ће се редом цртати које слово. За о ће цртати најпре леви па десни полукруг, за к најпре усправљену велику па две мале косе црте, за с само полу“