Učitelj

ПР ВАА ВА ЊЕ 745

Узмите десном руком иглу и провуците између навијеног памука и палца одоздо овако. Обмотајте око игле затегнут памук 8зи 57 палца и кажипрста. Извуците га крајем игле, скините обмотани памук с палца и затегните краћи конац памука. Пете

Шта смо сад израдиле% (Ако ни једна не зна, онда нека учитељица, каже). Пошто се овај рад зове плетење онда да назовемо петља. Понови ти, ти и ти.

Можемо ли радити подвезу кад имамо само једну петљуг (Не можемо). Пазите да радимо још петаља. Ја, ћу фђојати а ви ћете на један, обмотати памук око палца, на два, увући крај игле између памука и палца, на три, обмотати око игле, на четири, извући крајем игле обмотани памук и на пет, скинути с палца памук и затегнути доњи конац. Пошто ученице првог разреда не умеју бројати у почетку школске године до 20, онда. треба и остале петље израдити по команди. Петаља треба да буде 15—90. Кад израде потпун број петаља онда им казати да се тај први нанизани ред петаља зове ланчић.

за 6:

3. Рад прве петље, с цртањем на табли. Узвмите у леву руку иглу са ланчићем, обмотајте памук око кажипрста леве руке. Узмите десном руком другу иглу, увуците у прву петљу, обмотајте око игле памук, извуците га и спустите ту прву петљу с игде. Пазите да тако исто радимо и из осталих петаља. На један увуците иглу у петљу, на два обмотајте памук око игле, на три извуците и скините петљу из које сте добили нову петљу Тако нека израде 3—4 петље под командом а остале саме. После свршеног рада ваља исти прегледати.

Која од вас зна да нацрта каква изгледа, петља, кад извучемо иглу 2 (Као мали дугуљаст обруч). Ако се која јави нека нацрта, а учитељица, нека, поправи, и неколико таквих правилних петаља нацрта на табли. Извадите све таблице своје и нацртајте петљу. Попуните цео ред таблице. Прегледати.

Затим треба деца сама да раде а тако и осталих часова, само увек прегледати да петље буду подједнаке не једна дужа друга краћа, и да не буде погрешака, Ако би их било, треба. показати како да се поправи.

Погрешака може бити: испуштање петаља; из две остале изведена једна; два три реда не израђена једна иста петља, и поред петље изведена друга петља,

Ове се погрешке могу поправити. Испуштена петља може се подићи двема плетећим иглама, а још лакше кукицом. Кад је поред петље изведена, друга, онда се спусти та петља, а кад је из две петље изведена једна, онда се пара; а тако исто и кад је једна петљане израђена два три реда.