Učitelj
но ве ме о а 795
те, тата, хоћу да видим како савијаш. Бежи, може те обруч ударити, викну отац. Синчић се уклони. Таман се он склони, испаде крај од обруча и удари по тикви, у којој је била вода. Пуче тиква и проли се сва вода. Видиш, рече отац сину! Да ме ниси послушао овако би обруч разбио твоју главу. За то треба увек, оца слушати. Шта, је радио један качарг — А кога то људи зову качарг
— Ко је стајао крај његаг — Шта је он рекао синчићу # Шта га је молио син — Је ли се уклонио — Шта је било од тикве — Шта је рекао качар синуг — Кога треба увек
послушати.
Ко зна да исприча, свег —
Пазите сада!
(Учитељ изговара: Тикву је рлабно, о. 60 | уе 4) Шта, сам казао! А: тива, сам сада ренава 0; 610. це у |Обрун Који је први глас у овој речи“ — (0) — Изговорите сви тај глаб. (Ој ==
Када се чује тај глас“ — (Када се људи дозивају.) — И још% (Када се чуде.) Хајдете ви зовните Милорада ! (0... Милораде!) — Де'те се полудие (Оле сл
Ето ви сада знате глас о, али можете да га заборавите. На што треба да помислите, ако заборавите да рекнете о. (На, обруч). А велики људи, који умеју да пишу, они су измислили и једну шару, знак. Ево тога знака. |Учитељ показује слово 0.) На шта личи овај знак% — (На обруч. — И кад год.људи виде овај знак они рекну глас о. Шта ћете ви изговарати, кад видите оваки знак% — (Изговара ћемо глас о.) Изговорите ! Учитељ напише на табли, ђаци изговоре. Још једно, још једно! итд.
Ова шара зове се и слово. Кад људи хоће да се сете гласа, о п да га изговоре, они забележе оваку шару. Како се зове
овака шара% — |Така шара зове се слово.) — Кад видите оваку шару кога ћете се гласа сетити — (Сетићемо се гласа о. Зато што се сетимо гласа о, овака шара зове се још и слово о. Како се зове још овака шара — |Зове се слово :0.)
Може ли се глас чути% — (Може. —
А слово -— (Не може) —
Може ли се глас видети; — (Не може. —
А словог — (Може. —
Може ли се глас написати% — (Не може. —
А слово — |Можеј. —
Може ли се глас обрисати“ — |Не може). —
А словог — (Може. —
Чиме познамо глас% — |(Ушима. —
А словог — (Очима. —