Učitelj
У ПАРИСКИМ ОСНОВНИМ ШКОЛАМА 801
сме у школи завести прво писање мастилом, јер је теже, нити читање на речи од једанпут, јер се не би могло ни извршити. Сваки нервни покрет олакшава пролазак другога по-
крета, вели Спенсер. Из почетка тај покрет нема ни одређе-
ности, ни лепоте, ни савршенства. Честим понављањем дотера се до тога. ;
Која мајка тера први дан своју ћерку кад је учи прести, да јој преде танку жицу за платно или за концег — Зар није прва жица прељина и груба и дебела, једва зашто употребљива 2 И ни једна се мајка не поплаши од навике на грубо предење, и не затражи од оне, која ни вретено не уме држати, да јој најлешши конац испреда.
Зар кројачи, столари и обућари не уче своје шегрте најпре грубом кројењу, које они доцније, кад се науче, морају напустити, да би га могли лешшим заменити, —
И на послетку каква би штета била што би ученик у почетку писања слова по некад се и заборавио, те написао место писанога слова основу штампанога% —
Из досадањега може се видети да је овакав метод, какав ја предлажем, бољи од старога у овоме:
[. Што је занимљивији;
9. Што више чула учествује у раду, те се и слова боље памте;
3. Што је очигледнији;
4. Што олакшава усмено читање — анализу речи;
5. Што олакшава почетак писања код ученика; и
6. Што потпомаже и саморадњу и ручни рад у основној школи.
_" Зато га треба усвојити.
__Мих, Јовић.
у ПАРИСКИМ ОСНОВНИМ ШКОЛАМА
А а
ПРВО ПИСМО
Одмах по доласку своме у Париз, пуна нестрпљења да разгледам школе, учитеље п ученике светске престонице, обратила сам се писмено у Отесноп де Гепзејспетеп« ргипајге, најпокорније молећи за допуст, да могу посећивати основне школе париске. После два дана одем у канцеларију управину у општинској кући (Нокс! де уШе) да потражим одговор. Секретар ми је са Французима обичном љубазношћу одговорио, да је ди- _ ректор добио био моје писмо и да ће ми допуст бити дат, чим докажем
УЧИТЕЉ : : : 54