Učitelj

КАКО ЋЕШ САСТАВИТИ РАСПОРЕД - 48:

у љубичице; кад онај каже где расте дуван, овај треба да каже где расте љубичица, и т д. И изучавање минерала тако се врши упоређењем, Пошто ђак ТУ раз. каже какве је боје сумиор, ђак ПГ разр. треба да каже какве је боје галица; пошто онај каже за што се употребљује сумнор, овај ћеда каже за шта се употребљава, галица, п Т. д.

Граматика се оваким начином најлакше изучава. Ту, у анализи, само треба питати ђаке за речи које се програмом изучавају у том разреду, а дагање појма о појединим врстама речи или њиховим облицима мора се радити посебно, одвојено.

Јошт само неколико о овом заједничком, упоредном ПРЕ ИКИ ових предмета у ова два разреда.

Огромна већина, т.ј таква већина да се може рећи скоро сви учитељи, не предају ове предмете овако, већ посебно у сваком разреду само за то, што су тако књиге за ђаке удешене и што су тако научили. Али овај начин, који ти ја препоручујем да имаш на уму при састављању распореда, далеко је бољи из више разлога. Прво, боље се одржава дисциплина јер занимаш два разреда. Друго, нема шта да раде остали разреди док ти с поједним радиш јер писмени радови и читање књига досаде деци, а многи писмени радови дају и теби велика посла при прегледу. Треће, овим начином ГУ разр. слуша оно што је учио прошле године, да не заборави, а П разр. слу шајући одговоре ТУ разреда припрема се за догодине — за тај разред. На тај начин идуће године имаш добар ЈУ разред. Овај трећи разлог за овако предавање најважнији је јер много вам олакшава рад у ТУ разреду. Оваким предавањем ви скоро изучите трп главна предмета у ЈУ разреду. те вам онда остају остала. три разреда за главни рад, а то је за вас е 8 и 4 разред много значи.

Други нут о другом чему.

Ђ. ОК.

—--__-рењејав===————-

ЗАБАВА ИО ПОУКА. из шеолсквог живота.

Ен

1. Једном сам рачунао (усмено) са Гвим разредом. Међу осталим“ задацима био јеп овај: „Милану је дала мајка 4 јабуке, он је дао своме другу две; колико му је још осталог“ У истом разреду имао сам ђака Милана, и због тога, пошто сам задао такав задатак, сви се ђаши к њему окренуше — и насмејаше се. Милан мало поцрвене. За тим нодиже руку.

— Шта је Милане2 упитам га.

— Господине, мени моја мајка није дала ни једну јабуку, а ви кажете, да ми је дала четири.

Ђаци се још више насмејаше.