Učitelj
28 ,
ући у рај само они људи, који су целога свога живота још од рођења, веровали у Бога пи живели по божјим заповестима, а они људи, који су у младости што згрешили, да никада не могу ући у Царство божје, Исус Христос додао је још и ово: да у Царство божје неће ући само они, који су целога живота били добри, већ да у Царство божје могу ући и они људи, који су у младости, из незнања, грешили, само, ако се покају за своје грехове и ако се поправе, па макар то било под старост.') 'Ово је Исус Христос рекао за то, да и рђави људи увиде, да и они моту доћи у Царство божје, ако се за своје грехе покају и ако се по. праве, јер кад би људи, који су што згрешили, веровали да због својих погрешака н када неће моћи ући у Царство божје, они се онда никада не би ни поправили, већ би целога живота били рђави људи.
Пропитивање: Кад је Исус Христос говорио о Царству божјем и '0 рају како је рекао: који ће људи ући у Царство. божјег — Шта је. још додао И. Христос о томе — За што је И. Христос и то додаог А за што је баш И. Христос хтео да и рђави људи увиде, да и они могу ући у Царство божје 2
=
Некима се беше учинило да није празо, да се они људи, који су
некада били рђави па су се тек доцније покајали и поправили, изјед-
наче с онима, који су целога свога живота били добри и који никада нису грешили. Онда И. Христос да би га људи боље разумели, исприча „ову причу: |
Један домаћин изађе једнога јутра да најми најамнике (да погоди фаденике) да му раде у винограду. Кад је био дошао на оно место где су се обично скупљали раденици, он погоди неколико раденика по један динар на дан и посла их у виноград да раде. На подне домаћин опет нађе неке раденике, који беху остали без рада, па и њима рече, да иду у његов виноград и да раде до мрака, па ће им платити колико је право. После пола дана домаћин опет нађе неколико беспослених раденика, па и њих посла у свој виноград да му раде, и рече им, да ће им платити колико је право. И пред сами мрак домаћин нађе још неколико беспослених раденика, па и њих посла у свој виноград да му раде до мрака, „а и њима обећа да ће им платити колико буде право.
У вече дођоше сви раденици вући домаћиновој- да приме зараду. „Домаћин даде свима раденицима по један динар. Они раденици који
Т) Да се код деце не би створио такав појам, да Бог одобрава људима да људи могу трешити колико оће, и да сваки може ући у царство боје, ма колико он грешио, само ако се он пред смрт покаје и поправи, па да деци пе би изгледало, као да ту „може бити неке шишекулације, треба објаснити деци, прво, да је то немогуће по томе, што вико не зна: кад ће му доћи смрт, и кад му се треба покајати, и друго, да је ог „свезџајући“ и да по томе зна све људске мисли, те ће знати и то, кад се ко из шпекулације каје, и пеће му примити покајање, већ ће праштати опе грехове, које „људи из незнања чине.