Učitelj

АПРЕЛ — 1894 — БЕОГРАД ГОДИНА ХИ

УЧИ

ПЕДАТОШКО КЊИЖЕВНИ. ЛИСТ

А ИЕ

МЕТОДИЧЊЕ ПРИМЕДБЕ од п. МАРКОВИЋА. =>

(НАСТАВАК)

11. разред.

Главна методичка погрешка, која се чини при упознавању околнога земљишта, понавља се у целој потпуности у Ш. разреду, при упознавању Краљевине Србије. У том погледу нема принципалне разлике. И само због те једне погрешке, за огромну већину школа може се рећи, да се земљопис предаје по правилу „Помоћу нерезумљивога ученицима се даје престава 0 непознатом“.

Да наведем важније погрешке.

1. Има школа, у којима се предаје Земљопис Србије без икакве карте, једино помоћу речи и књиге. Таких је школа мало. Али је тек врло карактеристично за наше данашње основно школовање, да таквих школа има и да их сме бити у опште. А већ, да се то пре може назвати бездушно мучење ђака, но учење, и да од такога учења може бити само штете, то је сала тако позната ствар, да је излишно о њој гокорити.

У свима таким школама учитељи се за овакав рад правдају тиме, што им општина није хтела набавити карту. Да «се у таком изговору крије само или незнање велико или крајњи

нерад и немар у својој дужности, или обоје то заједно, то је

несумњиво за свакога, који поле што разбира о основој тиколи