Učitelj
64.
|)
ОИЊТИ СКА ЉБЉУ.
пише полако. казујући «устравна црта» Кад напише ову црту, одмах упућује децу пштањима. да му кажу како је написао. ову црту: Деца ће му на ово одговорити. да је он ову црту писао озго доле, усправно или од прве горње, преко двеју средњих, па до четврте доње линије. Овом приликом учитељ. мора, показати деци. које се зове горња помоћна, које две главне, пи које доња помоћна линија.
После овога објашњења, учитељ пише исту црту још јеДанпут, те децу о њој испитује, па за овим пише исту црту још који пут
Сада је на реду деца да пишу. На заповест учитељеву пзваде таблице и писаљке, тихо без лупњаве, наместе их правилно за писање, правилио држе писаљке. а тако исто по правилу и седе. (Поступак при вађењу и намештању таблице за. писање овакав је: На команду «један». деца ухвате рукама за таблице; на команду «два“, издигну их у вис; а на команду «три», спусте их полако и тихо на даску за писање). Кад се учитељ осведочи, да је све у реду и као што треба. упита. децу, какву ће црту сада писати и како ће је написати За тим каже: Децо. пазите добро! Кад вам ја кажем «пишите». ви онда ту прту пишите лепо и полако и говорите сви скупа. «усправна црта» — Пишите! — Деца пишу и говоре «усправна црта». Ову пргу пишу деца овако три четири пута а могу и више.
После овога рада, учитељ прегледа таблице сваког детета. Које је дете писало добро. каже му, добро је; а које је дете погрешно писало, упућује га, да пред њим напише ту црту лепо. Но, које дете не може лепо да напише ту црту, онда је најбоље, да му учитељ повлачи руку, пишући с њиме ту црту два три пута.
Кад овако учитељ прегледа све таблице и исправи погрешпо писање, онда деца пишу ту црту даље на таблици, док. писпишу сву страну.
Исто је овакав поступак и при писању других црта.
После писања «усправне црте». долази писање «положене и «косе шрте", па онда десног и левог полукруга. За овим долази после спајање црта, — т. ј. спајање танких споредних са дебелим главним цртама, — при чему се ваља строго држати начела поступности.
Да ове вежбе. у писању црта, неби деци постале. досадне, треба. децу упућивати, да пртају лакше предмете, па ће им онда и ове вежбе бити миле За овај рад удешена је друга страна. таблице, јер је подељена у мале квадрате. Цртати се могу ови предмети: лествице, штап. барјак, грабуље, сто. орман, прозор, клупа, столица, нож, виљушка, чаша, ћуп, левак, секира, но-