Učitelj
О писању 658
сака тако је удешен, да дете, кад устаје не помиче даску за писање напред, јер исправљањем ногу при устајању, гура бутњачом седиште натраг, које се услед тога, средином својом уздиже и прави натраг са својом другом половином угао. Кад дете седа, онда се седиште враћа само услед своје "тежине, у првашњи положај, и то бива без икакве лупњаве.
У томе св битно разликује клупа «Колумбус» од Кунцеове клупе.
Но с обзиром на свеколике наше прилике, за наше школе нису клупе Кунцеове а још мање клуџе «Колумбус». И један и други систем ових клупа тако је комплициран и скуп да је не само нашим школама тешко доћи до овакових клупа, но ве још и брзо кваре. Непрестаним помицањем даске за писање (код Кунцеове клупе), дизањем и спуштањем седишта (код клупе «Колумбус»), механизам се брзо поквари и за кратко време ове клупе постану неупотребљиве. Ове су клупе само. за богатије народе, а за нас су нужне постојаније и јевтиније «клупе, које уједно одговарају и свима захтевима. педагогије и хигијене. Према томе, за наше су школе најподесније клупе са четири седишта, као што показује ова слика :
Р- 1:20
18. слика Овакве клупе пе само што су постојане, јевтине и прак"тичне, но још уједно одговарају и свима правилима педагогије м хигијене. 4