Učitelj

о школској дисциплини 147

Има доста учитеља који се пред ученицима никад не пздају да ма шта не знају, пмајући на уму да ће им то нашкодити ауторитету. На против оеџ много- више штете себе мнпмим свезнањем својпм. Ученпци често дају таква пштања, која се ни мало не односе на специјалност учитељеву, п због тога он их не може решпти; он ће разуме се тада, да би прикрпо своје незнање, избећи га разним фразама, Ученици пак, као. по инетикту, погодиће слабе стране учитеља п пптањима њиховим онда не ће бити краја Нетачне одговоре његове, које пм он буде дао, он. ће за тим дозвољавати (стављати) у раду (задацима) код другог учетеља п кад им овај буде приметио да онп говоре које какре будалаштине,. они ће одговорити, да пм је тако објаснио тај п тај учлтељ. На тај начин учитељ — спецпјалпст често пада у врло тежак положај; јер не зна како ће поправити погрешву свога друга а да га не изнесе па подсмех. Ва ученпке је то права свечаност. Сазнавши неукост тога, учитеља у једном погледу, они ће разуме се почети уображавати, да он иу опште ништа не зна п сваком згодном приликом исказиваће према њему своје неуважење. А до тога не би никад дошло када би учитељ, при питањима из. непознатих му наука просто одговорио ученику, да он као неспецијалист у тој ствари, њихово тштање не може решити и да им је ради тога нужно. обратите се таквом п таквом учитељу.“) Уважење ученика према њему од. тога се не ће умањити, јер ће онп врло брзо појмити, да један човек: не може све знати.

С руског Пет. М. Вучковић

богослов.

нов и ко рој

у почетну читања и писања (прилог питању, намењеном ЈЕ „7 Х. учитељ. скупштини)

— >

(СВРШЕТАК)

На реду је сада, да то мало изближе расмотримо и да се запитамо:

1. Да ли је природније за почетно учење Буквара узети за основу штампана или рукописна слова 2

9, Да ли је за почетнике лакше изучавати прво штампана или писана словар

ж) У таком случају најбоље је казати: Не можете ви то још да разумете, Кад. будете већи учиће и то, Ако је та ствар у науци нерешена, казати да се то још" не зна

Ур.