Učitelj
КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД
пен
ау Реферати о педагошким листовима
Наставник. Лист професорског друштва. Свеска Зи 4, за Мај „Јуни и Јул—Август 1894; књига У. — Власник професорско друштво, „одговорни уредник Љубомир Јовановић, професор.
Оапржина- Армоничне тачке и зраци, од В. Тодоровића (свршетак) —- Развиће и савремено стање методике у природној историји од Ђ. И. Ничића (свршетак) — Средње школе у Француској, од В. Димића — Из српске синтаксе; савези, од Е. Миленовића — Са горњега Полимља, записи поп Милоша Велимировића — Књижевност (школска и научна) — Гласник (новине из наставе и науке) —- Раду школи и за школу — Школско кретање — Лични гласови — Профе"сорско друштво — Преглед листова о школи — Библиогратија Некролог — Прилог: Грађа за Флору гљива Краљевине Србије.
(Од ове богате садржине за учитеље понајвише вредности има расправа: Развиће и савремено стање методике у природној историји, од Ђ. И. Ничића. Овде је свршетак ове расправе, у којој се у главном излаже како је пре јестаственица предавана, а како се данас мисли да је треба предавати. Старији се метод састојао у класификовању и описивању појединих природних тела, по њиховим спољашњим особинама. На тај се начин добија извесна количина знања, али то је само знање о појединим предметима, без појимања природе као једне целине, каква она и јесте у ствари. Да би се и ово друго постигло, научари и педагози, које писац наводи, траже да се природа изучава као целина, т. ј. при учењу појединих јединака непрестано да се истављају на видик њихове везе с другим телима и целокупном околином. ;
И не само то. По новијем методу, не треба једне године само о животињама учити, друге само о биљу, треће само о минералима, већ све те предмете треба упоредо изучавати, једне године у ужем