Učitelj
358
КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕ
библиографија — Одговор К. А. Иванову — Одговор барону Торнау — Педагошка хроника — Разне вести.
У заводу за поправку деце. Од П. Падучева. — Једним државли сто од 1866 г. позрана су земотва, варонке општине и приватна друштва да установљавају заводе за малољетне преступнике. О унутрашњој организацији тих завода није ништа тим актом наређивано — то је било остављено приватној иницијативи. Руско се друштво одмах одазвало овоме позиву. Урђивани су заводи за васпитавање малолетних преступника, али нису постигнути жељени резултати, понајвише због педагошке неспремности васпитачког персонала. (Свршиће сеј.
Морал Ериловљевих басана. Од В. Воскресенског. — Писац казује прво о животу Крилова, па онда о његовим баснама. За васпитаче вреди што писац на крају примеђује, да је „Крилов, сатирик и моралист, понајмање дечији писац, и само са неразумевања његове басне без икаква избора стављају у књиге за децу, која их чистои на памет уче ......-:• Само врло мали број његових басана не прелази границе дечјег појимања моралних односа међ људима, и само те басне, без штете по морално васпитање, могу ући у књиге за децу, нарочито за малу децу“.
() телесном васпитању у школи. Од ПЦ. ЛесхаФта. — Овде је наставак расправе, започете у свесци за Јули — Август. У прошлом веку гимнастика је уведена у школе први пут у Немачкој, под утицајем идеја ж. . Русоа, који је проповедао да подједнако треба развијати и тело и дух. ЏЦрви су учитељи гимнастике Фит и и Гутс-Мутс. Фит на прво место ставља елементарна вежбања појединих делова тела, и то вежбања слободпа, без апарата, па тек после ових долазе сложена. вежбања (трчање, бацање камена, борба, пливање и др: а Гутс-Мутс је увео вежбање на разним апаратима. Метод фФитов, благодарећи Лингу, усвојен је у Шведској. Писац даље говори о шкодљивости телесних вежбања на апаратима, напомињући да код старих Јелина, чија лепота тела и данас још служи као тип „класичке лепоте“. није било вежбања на апаратима, већ је било само разноликих народних игара. А и код данашњих Инглеза има само разноврсних народних игара, које су им ушле у крв и месо. (Свр-
шиће се). | Развитак и сувремено стање средњег образовања у Америци. Од П. Мињујева. (Свршетак). — Америчке су школе веома разнолике по
својој организацији. Свака повећа варош уређује своје школе самостално, по свом разумевању. Али ипак се у последње време опажа јак покрет у циљу да се постигне једноликост односно главних ру-
~