Učitelj
из учитељбког живота 5 498
предрачун за набавку свију школских потреба. Цео предрачун једногласно примили су. Тако је он у току од године дана снабдео своју школу свима потребама чак до најмањих ситница. Дан орања земље, не само што су му дали у близини и заградили га, него су му сами и поарали. Ето тако, пријатним и вештим опхођењем са сељацима и добрим радом у школи. он је постао омиљена личност, којега су они волели, поштовали и свуда се њиме хвалили, » = =
Велика је вештина умети наћи се у овоме шареном свету а нарочито у првим годинама свога јавног живота; а прве године често одређују правац за цео потвњи живот. Не вели народ залуду да је јаван живот тринаеста школа! Благо томе, који је одмерен у евима својим поступцима и који- своје понашање уме спојити са достојанством карактерна човека! Тај и велике тегобе са пола муке савлађује и чашу грчила тек у пола испија! За таквог се човека е пуним правом може казати да је мудар и да има такта !
Иви.
ПЕДАГОШКИ ПРЕГЛЕД
Дечји недостаци.
У Петроградском лруштву „Родитељски Кружок“ (круг, коло) прочитао је П. Каптерев свој реферат о дечјим недостацима. Појединим питањима ове врсте друштво се и пре бавило, читани су извештаји и дебатовано је о дечијим капризима, о страху детињем, о егоизму детињем и др. Каптерев је у свом реферату изложио неке опште поставке по питању „о дечјим недостацима,“ изнео је план за класификацију истих и предложио у општим цр. тама програм, по коме би ваљало обрађивати то питање.
Реферснат је обратиоглажњу на то, да се педагози разилазе у:
погледима на васпитање. Многи налазе. да васпитање увек треба да је саобразно природи. Али таквом гледишту само онда има мвста, кад се карактер развија нормално. Кад се код детета, примете недотоци, онда се с тима ваља борити, а то већ није сагласно природи. Из тога следује, да је васпитање радња од две руке: утицај на дете сагласно природи његовој и борба с недостацима,