Učitelj
КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД | 645
провалија заспе и успоставе узајмни одношаји, који би боље одговарали овим потребама. Томе се још и данас противи, ствар доиста чудновата, народост, којом се одликују обе стране: једни схватају аристократски задаћу и потребе средњега школовања а не ће да му је у основи основна школа; други опет тако исто схватају основну школу као свет за себе, који не сме имати никаквих веза са установама које нису то што је она.“
Да допуни значај ових погледа Марионовне Ж. Стег, уредник часописа Веуце Редадод!де, из којега и позајмисмо ове редове, овако завршује чланак о поменутој књизи:
„Ови узвишени погледи о основном школовању, које износи педагог тако одличнога духа, такви су да доиста могу појачати истрајност учитеља, којима су и управљени; они им указују њихове дужности, они им показују како треба да схвате слободно васпитање, којим се полагано потискује старо, засно-, вано на страху и казнама; они их кураже да истрају на новоме путу; они ће их одушевљавати и руководити у њихову владању у њиховим предавањима. Размишљајући о њима, учитељи ће све боље и боље увиђати, да им је за тако узвишен посао потребно све њихово време, сва њихова памет, сва њихова воља, све њихово срце, па да опет имају свакога дана и сувише много посла.“
Св.
КЊИЖЕВНИ ПРЕГЛЕД
———
а) Реферати о педагошним лиетовима.
Педагогическ!! Сборникљ. Издаје главна управа, војено-школскиг завода, а уређује А. Острогорски. Излази у Петрограду у месечним свескама,.
Свеска за Јануар 1892. Садржина : Званични део — Педагошка писма — Учење Аристотела о трагедији — Један остатак схоластике у данашњи у из и-
сторије средњевековне — Реферати — Писмо редакцији
— У прилогу: Преглед радње Педагошког музеја за 1893—94, ·
шк. годину. Свеска за Фебруар 1895. Садржина: Званични део — Пе-
дагошка писма — Учење Аристотела о трагедији — Формула о
УЧИТЕЉ 43